Zijn we facebook geworden??

Started by Cornico, November 05, 2014, 17:37:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco de Visser

als je je facebook goed inricht kan dat hetzelfde bieden als dit forum.............

de techniek achter het forum is gewoon achterhaald  , ouderwets, traag enz enz .

kijk maar eens hoeveel weerstand er ontstaat bij het prikbord van VNV  het oude was iedereen aan gewend.
De nieuwe layout is waardeloos en de gebruikersvriendelijkheid is ver beneden alle peil.
dan gaat men liever naar facebook want dat is veel handiger..........( terwijl ze allemaal hiernaartoe kunnen komen )

Daarnaast vind ik het volslagen belachelijk dat mensen hier onder een schuilnaam mogen zeggen wat ze willen , en dat altijd dat idiote verleden overal bijgehaald wordt.

wat mij betreft hef je de hele handel gewoon op............






Beertje

Hilco, maar op facebook staat alles voor altijd online.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

quaden

Quote from: Hilco de Visser on November 07, 2014, 12:00:28
en dat altijd dat idiote verleden overal bijgehaald wordt.

zal dat op FB niet gebeuren, het zijn toch dezelfde (anonieme) personen?!
ik denk ook niet dat iedereen zich zomaar naar facebook verplaatst. misschien is het forum oud en stoffig, maar zoveel problemen heb ik daar niet mee.
je zit in een groep vliegvissers en men zegt wat ie denk (niet iedereen :P), je moet daar misschien vaker overheen lezen. ik pik de dingen eruit waar ik wat aan heb en die ik vervolgens kan gebruiken.

die problemen (behalve anonimiteit) zul je op facebook ook tegenkomen.

Hilco de Visser

Quote from: Beertje on November 07, 2014, 12:05:28
Hilco, maar op facebook staat alles voor altijd online.

ook dat heb je zelf voor het zeggen ...............je bent altijd zelf baas over wat je gepost hebt.
op facebook ben jij degene die uitmaakt wat je op internet hebt staan,   hier ben je afhankelijk van een moderator .
Als je hier je account verwijdert blijft al je tekst gewoon staan................. ::wtf::



Hilco de Visser

ik maakte niet voor niets de vergelijking met een vinyl-lp;  die blijft in de handel enkel om dat mensen dat zellf willen !!!!!!!!!

Dit forum kan maar om één reden bestaan; omdat wij dat zelf willen.......
dus dan moeten we allen het ook intensief gaan gebruiken zodat het bestaansrecht blijft houden .

Maar zo ging het ook met de melkboer uit de straat ; we zouden er altijd blijven kopen toen albert Heijn of Jumbo kwam...............

Aan ons zelf de keuze.........................maak hem !!!




quaden

#30
dus er wordt geklaagd dat er te weinig gepost word en nu weerhoudt jij mensen omdat ze zelf bepalen of ze het online zetten.
dus met andere woorden, eigen plaatsingsrecht -> mensen willen het liever niet online zetten -> gaan niets meer posten (of alleen 'veilige' onderwerpen) -> stagnatie FB pagina...........  ::wtf:: beetje krom

en waarom denk jij dat FB de 'juiste' impuls is om meer leven te creëren, ik denk juist dat de beperkte mogelijkheden van FB voor (nog) minder leven zorgt.

wat ik al eerder aanhaalde zit ik in FB groepen, en als ik daar een blik op werp zie ik helemaal geen posts. je ziet wat vangstberichten, maar echte serieuze vragen of visies zie ik niet terug. (misschien omdat mensen het liever niet online zetten??)

Joost S.

#31
Ik snap helemaal niks van dit topic.

De ene dag lees ik hele leuke berichten en tal van fotos van een druk bezette, zeer geslaagde forumdag waar ik graag bij was geweest. Iedereen naar zijn zin gehad, en er wordt al weer gesproken over de volgende meeting.

En dan de dag erop lees je van iemand die daar niet bij is geweest, dat het forum dood is. Dat kan er bij mij niet in.


En het forum verplaatsen naar facebook? Dat zie ik niet zitten. Is toch een totaal ander medium?

Ben op heel veel forums lid, maar dit voorstel kom ik echt alleen maar hier tegen. Zou ook niet weten hoe dat dan eruit komt te zien op facebook een forum.

Bv, als ik iets op wil zoeken, kan dat dan op facebook? Heb je subforums?

Laatste bericht staat toch boven en zoek het verder maar uit, dat is toch de facebook die ik heb. Ik zie echt niet in hoe dat een forum kan vervangen. Maar wie weet als iemand mij een facebookforum kan laten zien, dan krijg ik wellicht een beter beeld.

Rossie69

wees gerust gebeurt niet Joost.

aanjagers zullen we altijd hebben.


Hilco de Visser

Quote from: quaden on November 07, 2014, 13:21:22
nu weerhoudt jij mensen omdat ze zelf bepalen of ze het online zetten.
dus met andere woorden, eigen plaatsingsrecht -> mensen willen het liever niet online zetten -> gaan niets meer posten (of alleen 'veilige' onderwerpen) -> stagnatie FB pagina...........  ::wtf:: beetje krom



geen idee waar je het over hebt....................
ik weerhoud niemand


quaden

Quote from: Hilco de Visser on November 07, 2014, 13:07:43
ook dat heb je zelf voor het zeggen ...............je bent altijd zelf baas over wat je gepost hebt.
op facebook ben jij degene die uitmaakt wat je op internet hebt staan,   hier ben je afhankelijk van een moderator .
Als je hier je account verwijdert blijft al je tekst gewoon staan................. ::wtf::

ik wel

Hilco de Visser

nou ik nog steeds niet   >:( 

ik weer houd niemand  !!!!!!!!!!!! ::wtf::

ieder is zijn eigen baas en moet zelf weten wat ie wil ...........


quaden

#36
juist die mensen die op het forum iets posten omdat het niet geheel online staat,  denken er misschien wel 2x over na om dingen op facebook te plaatsen.
want op facebook staat het wel permanent online (zoals je zelf zegt) en houd je dus leden weg van een facebook pagina.

wederom geen pluspunt voor FB

tuurlijk is ieder zijn eigen baas, maar in mijn optiek zou het erg jammer zijn als leden zich bezwaard voelen om dingen online (facebook) te zetten.
zelf zet ik ook niet alles op facebook, omdat je een stukje (gevoelige) privacy zomaar in de lucht gooit.




quaden

#37
gevoelige privacy zet ik niet online, maar mijn vangsten wel :P

dus, het forum als bibliotheek en een FB pagina voor de vangstberichten omdat het uploaden en 'liken' van een foto makkelijker is op FB dan op het forum!!??

zit een kern van waarheid in, toch??

Scaramouche

Net even voor de gein op FB zitten kijken op wat vliegvissers pagina's. Veel foto's van gevangen vissen, veel fotootjes van mooie vliegen, en tussendoor vragen waar spaarzaam op wordt geantoord. hier en daar iets wat te koop wordt aangeboden. Het manco vind ik dat het gewoon niet makkelijk is om gericht te zoeken. Ook heb ik wel eens berichtjes gestuurd naar mensen die iets in de aanbieding hadden en daar dan niets meer van gehoord.

Van mij mogen fora als deze dus nog heel lang bestaan  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

harlin

Quote from: quaden on November 05, 2014, 19:25:04
wat mij opvalt is dat het forum ook seizoensgebonden is, in het voorjaar en in de zomer wordt er misschien meer gevist (en dus meer gepost)? meer activiteit onder de vissers?
Dat ben ik niet met je eens, in de wintertijd is het langer donker,
volgens mij werd er in die donkere tijd meer geschreven en  ::meppen:: ::nanana:: ::slaugh::

Kijk maar eens naar de verhalen van voorheen, geldt voor mij in ieder geval wel.
In de zomer waren het meer steno verhaaltjes.

Wat mij ook tegenhoud om (vangst)stukjes te schrijven, is dat het onoverzichtelijk wordt/werd, voorheen had je in Nederland ook een onderverdeling van
polder, haven, put, snoek/zee-baars, meren, stad enz visserij, nu staat alles onder 1 noemer van:
Nederland
Ons kikkerlandje heeft zoveel mooi water.

Op deze manier blijf je zoeken naar je onderwerp als je ergens wat wilt "aanvullen".
Of je wilt alleen maar wat over/van havenvisserij lezen dan blijf je zoeken.
Of je moet mazzel hebben dat er een verwijzing helemaal onder aan staat, maar vaak heb je dan ook verwijzingen naar een totaal ander iets.

FB is helemaal niet overzichtelijk, het is allemaal tijdelijk en vervluchtigd vrij snel.
Bij sommig kan je wel een onderwerp opzoeken, geef je een reactie dan komt ie weer bovenaan te staan.

Soms lees je hier wat, je wil gaan reageren, maar je stopt toch weer.
En waarom??
Omdat je weet dat er veel meer mensen zijn die meer kunde hebben als mij.
Heb je wat geplaatst dan krijg je via FB een berichtje dat zit zus of zo en dan houdt het plaatsen je toch weer tegen,
dankzij de lurkers hier blijf je via FB dan wel weer beter op de hoogte. ;)

Het is leuk dat het forum er nog is, maar is niet te vergelijken met  FB vindt ik,
al is het hier ook een stuk oppervlakkiger als voorheen, wordt ook meer FB inhoud hier.

Maar ik denk zo langzamerhand dat de 1 niet zonder de ander kan,
                 VV.Nl + FB = samen sterk,  ::green:: ::denken:: ?





M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Plantje

Deze discussie ook maar eens doorgelezen.

Ik lees enkele belangrijke punten. Eén heel belangrijk punt vind ik dat het niet gemakkelijk genoeg is om foto's te delen. Ik ben het daar helemaal mee eens! Het plaatsen van een foto zou veel gemakkelijker moeten zijn! Ik wil dat graag eens met Bas overleggen.
Verder is al verschillende keren ter sprake gekomen dat er een sectie voor beginners moet komen. Ook Wilco had daar wat ideeën over. Moeten we nog eens over overleggen. Maar wat mij betreft komt er een kopje op het niveau van "Vliegvissen in..." met als sub kopjes dingen als "Startersmateriaal", "Technieken", "Lessen" Ik noem maar wat!

Of Facebook het forum kan vervangen? Naar mijn mening niet. Een forum heeft een hele andere functie. Bij Facebook ligt de nadruk op "mensen bij elkaar brengen" en dat kan onder het mom van een gedeelde interesse. Bij het forum ligt de nadruk op "onze mooie hobby delen" en dat brengt mensen bij elkaar. Ook voor mijn muziek gebeuren heb ik wat Facebook pagina's geliked, maar ik vind het niet handig werken. Het is in mijn optiek allemaal veel te vluchtig. Als ik op het forum enkele dagen een sectie niet bekeken heb kan ik het met gemak weer terugvinden. Op Facebook is het allemaal zo weer voorbij.

Facebook is voor mij voor een groot deel voor vrienden en familie. Ik moet zeggen dat het meer en meer door elkaar heen begint te lopen, maar ik wil daar wel wat mee opletten. Op Facebook ben ik voor mijn familie en vrienden ook een vliegvisser, maar voor mijn vliegvissende vrienden ben ik daar ook papa van twee kinderen en gitarist in een zwaar amateuristisch bandje.
En ik pieker er niet over om dan een apart Facebook account te hebben voor de vliegvissers en een apart account om met vrienden en familie te delen.

Nee, wat mij betreft blijft het forum bestaan en wordt er alleen maar op uitgebreid!

Gerrit59

Sluit me volledig bij spreker aan
Forum en facebook hebben van elkaar verschillende functies.
Ik 'zit niet op facebook' , maar los daarvan: 'het forum moet naar mijn mening blijven'!

goswit

Volledig mee eens Plantje.

Waarom kun je wel de avator ? direkt plaatsen en een foto niet , dat snap ik even niet.

Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Hilco de Visser

#43
Dus het forum is wél van "ons"  ::goodjob::

wat ik dus steeds wil zeggen is dat we ZELF verantwoordelijk zijn hoe leuk/goed/informatief/makkelijk/snel  het forum is of kan zijn.......

WIJ zijn het forum, de club mensen is het forum.

wat wij willen gebeurt, maar dan moeten we ook willen .


Ik heb diverse facebook knuppels in het hoenderhok gegooid en het blijkt wel dat facebook niet kan tippen aan het forum.
Laten we er dan samen ook wat van maken .
maak het forum net zo leuk als de site van Flyfever. schrijf leuke artikelen en plaats leuke verhalen .

Als dan vanuit het moderator gedeelte mee gewerkt wordt aan veranderingen/verbeteringen  kunnen we hier nog heel veel leuke uren beleven samen .


Mijn grote verzoek is echter wel om een degelijk smoelenboek ( weer) te hebben waar ik kan zien welke kop bij welke nickname en welke naam hoort.
stop met dat anonieme gedoe , nergens voor nodig

Ik draag het forum een warm hart toe , al denken anderen soms van niet  :-* :-* :-* ( ben toen  niet voor niks moderator geworden om te helpen en zou het direct weer doen )

Yess we can !!

Plantje

Het doet me deugd te zien hoe je er in staat Hilco!

Ik denk inderdaad dat het stoppen van Flyfever.com zorgt dat vliegvissers.nl kan (en in mijn optiek) moet faciliteren in die behoefte. Er zullen altijd mensen zijn die graag verhalen delen. En dat moet gemakkelijk kunnen.
Een smoelenboek (weer terug) vind ik ook wel een goed idee. Het moet niet verplicht zijn, maar als je jezelf kenbaar WIL maken zou die optie er moeten zijn.

Aan de andere kant gebruik jij (nu spreek ik je even persoonlijk aan) Facebook een beetje voor wat sommige mensen van het forum verwachten. Je hebt een apart Facebook account voor je vis en klus activiteiten. En daar heb ik geen zin in. Dan heb ik nog een account te onderhouden. Bovendien wil ik op Facebook me presenteren zoals ik ben. En alle vriendjes op Facebook moeten heel Rudi/Plantje kunnen zien.
Hier op het forum wil ik graag de Plantje/Rudi zijn die zich met vliegvissen bezig houdt en daar graag van anderen wil leren. Sure, ik ben een keer jarig en het is leuk om dan hier op het forum ook de felicitaties te ontvangen. Natuurlijk leer ik hier ook mensen kennen die mijn telefoonnummer, adres enz krijgen. Maar, dat is allemaal vanuit en in dienst van mijn hobby: vliegvissen.

Maar ik vind het wel super cool dat ook het wel of geen bestaansrecht hebben van zo'n forum mensen bezig houdt. En het doet me deugd dat zoveel mensen er nog plezier aan beleven en dat zelfs van de meest kritische mensen nog goede suggesties komen. Leuk!  ::goodjob::

Dat gezegd hebbend: ik ben met de kinders in Limburg en ik ga eens kijken of ik die vanmiddag aan opa en oma kan overdragen en nog eens ergens een lijntje kan gaan strekken.

Hilco de Visser

mijn gescheiden facebook accounts heb ik moeten op heffen omdat mijn familie mij voor de zoveelste keer hadden gevonden en mij het leven zuur wilde maken .

Nu heb ik dus enkel nog één account onder de naam Klus Visser...............
komen daar scheldpartijen op van familieleden, dan gaat ook die weer weg en krijgen jullie voor de zo veelste keer  weer vriendschapsverzoek van mij ;-)

ik moet wel bekennen dat ik naast de vliegvishengel ook een 6 delige lekkere lichte spinhengel heb en die voor de baars redelijk vaak inzet.
die vangsten ,belevenissen en foto's kan ik hier niet helaas niet kwijt, tenzij we een categorie "anders vissen "maken .

nou moet ik zeggen dat ik tijdens de forumdag wel meer van die spinstokkie's heb gezien dus wie weet is er wel bestaansrecht voor een dergelijke "hoek"




Plantje

Bij dezen het vriendschapsverzoek bevestigd Hilco!

Een hoekje voor "Anders vissen" kan, maar ik denk dat we daar maar een keer elders een boompje over op moeten zetten :)

FSCHAMP

Het forum vind ik leuk en kan ik gerust een uurtje per dag aan spenderen, echter facebook is niet aan mij besteed.
Als het forum moest verdwijnen richting facebook, dan houdt het op voor mij en zoek ik een ander leuk vliegvisforum, weliswaar zal dit dan een engelstalig zijn aangezien het Belgische forum zo goed als dood is.

Ik hoop dus dat het forum nog lang mag bestaan zodat ik al Belg ook de kans krijg om eens een uitstap (snoektoer, binddag) bij te wonen als korter bij de Belgische grens wordt georganiseerd. Tot Rotterdam wil ik komen (is ook al 2 uur rijden vanuit Tremelo).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hilco de Visser


Rena

Één van de beste verbeteringen, in mijn ogen, zou zijn als je makkelijk foto´s zou kunnen plaatsen.
Nu is het een hoop geklungel en als de plaats van de foto´s niet meer bestaat dan is het topic niets meer waard.
Ik denk dat een makkelijkere foto hantering het forum wezenlijk zal verbeteren.

Mijn 2 øre :)

TL Peter