Klinkhammer

Started by Ron, January 19, 2016, 19:43:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JB

Quote from: Marco B on January 20, 2016, 11:32:45
Ik vermoed dat het waarschijnlijk lastiger is om een niet-vangende vlieg te binden dan een vangende.
Totaal geen probleem mee  ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Nootjez

#26
Ondertussen ook al een setje van 45 klaar.
Zijn vliegen waar ik echt veel mee vis zowel op rivier als reservoir. (De zwarte is een echte killer op DRB en Kluizen!)
Enkel het toefje een beetje invetten en je hebt een heel goed zichtbare vlieg!


Troutbuster

Tommeke!!

Mooi setje weer!!

Goeie voor de dikke "vlaggen" op de Rena in juni straks!! ;D

Trouwens de "Wranghe forellen" lusten ze ook wel!!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Koen

het maffe is dat ondanks dat ik weet dat ze goed vangen ik er zelf slecht mee vang. Het is zeker niet mijn eerste keuze vlieg.

iMarco

Grappig, bij mij is het wel de eerste keuze. Ik voel een polletje aankomen [emoji3]

Komt misschien ook omdat het de eerste droge vlieg is die ik fatsoenlijk heb geprobeerd te binden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rossie69

weet wel een rukvlieg om te maken blijf het vinden ruig of glad.
maar wel leuk,om te maken.
wie was de bedenker ook alweer.
was dat van Klinken niet !!!!
kijk es wat voor body hij bouwde.

morgen maar es een 40 tal gaan knooien .
:o

Arie de Vries

#31
Leuke discussie dit,
zit net een Amerikaans boekje uit 1960 te lezen over nimph vissen.
de schrijver stelt (volgens hem na jaren onderzoek) vrij vertaald het volgende:
"Vissen lijken nog het meest op varkens
Ze vreten tot ze niet meer op kunnen en daarna blijven ze zich volproppen
Dit alleen als ze zich niet ongemakkelijk voelen en er zich  geen omstandigheden voordoen die appelleren aan hun natuurlijke instinct voor gevaar.
Als ze kunnen ruiken/proeven (volgens de schrijver is dat voor vissen één handeling) en hun impulsen zeggen dat het oké is dan zullen ze het voedsel (aas) nemen.
Als ze het kunnen zien en het ziet eruit of het gedraagt zich als natuurlijk voedsel of zelfs iets nieuws dat mogelijk eetbaar is, zullen ze het nemen.
Als er reden is tot twijfel, als ze niet helemaal zeker zijn en achterdocht sluipt binnen, kan bij de volwassen vis pure woeste agressie worden opgewekt. Het "killer-instinct" wint het van voorzichtigheid en de aanval/aanbeet zal volgen
. " einde citaat.

En terug naar de Klinkhamer, denk dat Rossie69 gelijk heeft, lees wat Van Klinken erover zegt.
Groet, Arie

Marco B

Quote from: Rossie69 on January 23, 2016, 23:44:13

wie was de bedenker ook alweer.
was dat van Klinken niet !!!!

:o

Klopt helemaal Henk :)
De bedenker van deze vlieg was inderdaad NIET van Klinken. Maar zoals wel vaker wordt gezegd: Beter goed gejat dan slecht bedacht. En mij zal het een worst zijn wie 'm bedacht heeft, ik vind het een beste vlieg.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!