De Ronde Bleek - first time experience BB/Fishing DRB

Started by Jan_Smeijers, September 26, 2013, 10:40:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Damman

Proficiat Jan, wat een pracht vis.

En idd een betere afsluiting van de dag kan je niet hebben.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

kees

Mooie vis Jan  ::goodjob::  ::top:: 
Volgende week nog eens overdoen!!

Rossie69

goed vertaald janneman.

mooie vis en ai het maar leuk heb gehad.

goed gedaan.


spaycast


Ron


Heintje Davids

Mooie, dikke vis Jan  ::goodjob::. Mag je best iets vrolijker bij kijken  ;). En het ergste daar is: er zwemmen nog veel grotere rond!!

Hidde

vraagje , zat net op de site van drb te kijken en zag daar in het reglement staan dat ze aftma 7/8 adviseren.. is deze regel verplicht of kan ik er met mijn nieuwe 6je mag vissen?

Troutbuster

#33
Pffff Hidde, ik zou zeggen (misschien schop ik nu tegen een paar schenen en bij voorbaat sorry!!) als het een strakke #6 is moet het prima lukken!!



Pas je tippet dikte wel aan!!!!

trekkracht minimaal 4,5 kg, dan kan je met een strakke #6 wel uit de voeten daar !!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

denk dat het vooral zaak is van te 'kunnen' drillen en stevig in de hengel te gaan hangen.

Met een #8 kan je een dril ook ellendig lang laten duren....

forelvisser

Heb er al een tijdje op zitten kijken om daar een keertje heen te gaan, maar na het lezen van deze verslagen gaat dat niet meer lang duren denk ik !!

Heintje Davids

Zelfs met een strakke 5 zal het in veel gevallen wel lukken. Jan Kursten is in zijn informatie helaas niet helemaal consequent. Bij het 'welzijn van de vis' wordt gesproken over een advies #7/8 en in het 'reglement' is het advies een #8. Wanneer je het ene wel gelezen hebt en het andere niet lijkt de keuze voor een #6 nog best verantwoord maar je zou je natuurlijk ook eens kunnen afvragen waarom je het vriendelijke verzoek van de eigenaar/gastheer niet zou respecteren door gewoon een #7 of #8 te gebruiken.

Just my 2 cents.

Hidde

Ehm.... Omdat ik alleen nog een vijfje heb staan... :-\

Gert

Dat is inderdaad vaak de reden, maar je kunt eventueel ook ter plekke een hengel huren.
Uit ervaring van een vismaat van me weet ik dat het met een 5 ook wel kan inderdaad, maar in het vervolg leent hij een 7 of 8 van mij. Geeft toch wat minder schuldgevoel...

Groet,
Gert 

Gert

Ik ga zaterdag weer naar de Ronde Bleek. Las op het prikbord in ieder geval goeie verhalen over grote forellen die lekker hoog zitten. Dus ik hoop er een paar te vangen met de droge vlieg.
Van hier recentelijk nog iemand geweest, en zo ja wat waren de ervaringen?

Groet,
Gert


HappyFisherman

Op Facebook komt regelmatig voorbij dat ze het op grote zwarte klinkhamers goed doen. Die zou ik er dus niet meer aan knuppen, omdat iedereen daar nu mee vist ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hidde

Pr dat wel , maar hoe lang?!! 8)

[attachment deleted by admin]