De Ronde Bleek - first time experience BB/Fishing DRB

Started by Jan_Smeijers, September 26, 2013, 10:40:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan_Smeijers

Gisteren voor de eerste keer naar de Ronde Bleek geweest, erg mooi vissen daarzo en wil m'n ervaring even met jullie delen.

Aantal dagen voordat ik me ging wagen aan het forellen geweld, heb ik wat info bij elkaar geschraapt (thx to Ron en Eric)

Zag op 0031flyfishing site een draak van een streamer en dat moest goed werken, aantal van die in verschillende kleuren geknupt..
Rossie killers werken ook goed heb ik in Baggelhuizen gemerkt, dus ook weer aantal van die erbij geknupt..

Had met de eigenaar afgesproken vanaf 09:00 tot 15:00 te kunnen vissen en wilde er een extra hengel bij huren voor het diepere vissen met sinktip.
Daar aangekomen sprak ik een oud lief dametje, na een bak koffie heeft ze me wegwijs gemaakt naar de visstek..
Er lag 1 of andere alg icm schimmel in het water bij de vlotten, dus ze zei beste dat ik iets meer door zou lopen naar het achterste gedeelte van het meer.
Eigenaar Jan was er op dat moment niet om me te kunnen voorzien van sinktip e.d., maar dat zou nog wel goed komen zei ze.

Kon niet wachten om te gaan vissen, vol gepompt met adrenaline spul voor elkaar gemaakt en vissen met die hap!
Al dobberend bleef ik hangend op het rechter gedeelte achterin, door tip van Ron bleef daar wel veel vis hangen.
Had eerst een snake-streamer eraan gehad, heel veel volgers maar geen aanbeet. Hmm wat anders proberen, killer van Henk eraan geknupt.

Na de eerste worp bam, tik op de lijn.. niet hangen, 2de worp snel trippen en hangen!
Lekker en de vis ging er als een gek vandoor, wat zijn die vissen gezond he en wat een ruimte om lekker diep te duiken!
Hoppa eerste binnen, na 3 vissen zag ik in m'n ooghoek dat er een bootje aan kwam.. de eigenaar kwam z'n excuses aanbieden omdat hij vanmorgen niet aanwezig was om me te kunnen helpen, een aangenaam gesprek over dat de vissen nu vrij hoog zaten en dat een sinktip nu overbodig was.
Legde hij ook uit dat hij probeerde de schimmel/alg uit het water te krijgen door een pomp, hij baalde van de schimmel..
Erg fijne eigenaar en wat hebben z'n ouders toch een verrekte goeie naam uitgekozen  ;D

Na 6 vissen, leuke maten van gem 60 tot 1 van 65.. wilde het ff niet meer, hmmm dan maar iets anders.. droog, nee wilde niet.. na wat rommelen, heb ik er een heel klein wit streamertje aan geknupt, marabou op een nimph haak mt 14 gebonden. Eerste worp bam!
Was weer in de race, werd steeds drukker op het meer met vissers en zag een vlot aankomen met bekende gezichten.
Hey jullie zijn toch van 0031flyfishing schreeuwde ik, vonden wel leuk dat ze herkent waren volgens mij en kwamen ze naar me toe.
Philip en Vincent legde me van alles uit over het water, na me op de foto hadden gezet met net gevangen vis en een streamer gekregen te hebben die hier goed werkt gingen we weer verder vissen.

Witte streamertje deed het goed, ene naar de andere tik.
Na 8 vissen was het bijna tijd om naar huis te kachelen, nog even gooien dacht ik..
Pak dat stuk nog ff en kan ik zo van die kant uit het water stappen, bam kreeg me een tik op de lijn en ging als een idioot ervandoor.
Kon wel juichen, reel schreeuwde het uit! Hij kwam tot stilstand omdat hij de kant naderde en begon te draaien, snel binnen halen dacht ik..
Oh wat is ie sterk, gevoel dat ik een karper aan de lijn had dacht ik nog ff.. trok hem naar binnen, ja wat een mooie vis! Wilde hem scheppen en pats de streamer vloog hem uit z'n enorme muil, Philip schreeuwde nog ahh jammer..
Beetje balend pakte ik m'n spul in, maar toch erg tevreden over deze toffe ervaring ging ik richting huis!
I'll be back!


Gr. Jan


hendri

donders mooi verslag ja, en wat enorm zonde van die laatste he. peter had er toen ook zon dikke toen wij er waren. ook zon slagschip. wel gaaf daar, maar erg ver rijden.

Jan_Smeijers

Thx jongen, ja baalde wel flink..

Idd pokke end rijden, anders ging er elke week wel heen  :D

Gr. Jan


Jan Damman

Leuk verslag Jan en een mooi aantal vissen gevangen. ::top::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Het wordt tijd dat je weer aan het werk gaat, ons een beetje jaloers maken met al dat doordeweekse gevis!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ron


Jan_Smeijers

Thx mensen,

@Bram, haha denk dat er nog vele volgen..  ;D
Gr. Jan


Troutbuster

Mooi Jan!!
::goodjob::
Bedankt voor het delen van een spannend visrijk verslag!
En die voornaam..... tsja.. ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger



Sieger

Jan_Smeijers

Graag gedaan, enjoyed every minute of it!

Gr.JAN  8)
Gr. Jan


Arie de Vries

Inderdaad mooi verslagje Jan, mooie vangsten daar dus, super man.
Groet, Arie

Jan_Smeijers

Erg mooie vissen Arie, kern gezond, super mooie kleuren en een lust voor het oog om ze door het water te zien cruizen.
Die runs zijn vol power, baggel heeft ook zulke vissen, maar had het bij elke vis die ik gevangen had bij DRB.
Je moet er aan denken dat je lijn vrij ligt, want ze sprinten er gelijk vandoor
Gr. Jan


Gerrit72



Mooie vangsten en lekker enthousiast verslag;

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

GuusGeluk


Jan_Smeijers

Gr. Jan


Troutbuster

#15
Broeders, vandaag een dagje Bleek gedaan aan de vooravond van de 3e NK vooronde aanstaande zondag 03-11-13

Het was een winderig en soms nat dagje vissen met Vismaten, en Lure and Emerger leden, Christof, Gerrit, Hans en Walter.

Veel bekenden gezien, (Richard van Dongen, Jan Hak, Jan Kwisthout, Marco Wismeijer, Martin "Drefter" etc etc)

De visserij was doorgaans vrij taai, maar de forellen waren wel duidelijk actief in de bovenste waterlagen, dus.......

Droog vissen, ehhh tenminste drijvend want een Tjernobil Ant van ca 5 cm op #8 is nou niet wat we noemen subtiel droog vliegvissen natuurlijk, zeker met (erg nodig zo bleek later) 25/100 tip
Maar wel effectief

Na een paar vissen geland te hebben die zeer aggressief de "Ant" tegrazen namen, een 2 tal verspeeld door bruut geweld en lijnbreuk!!

Hhhhhh.... grote vissen......

25/100 erop en na de snert en broodje Bal moest het gaan gebeuren

Yesss... 2 mooie vissen achter elkaar vielen voor de Ant!

Na een uurtje dobberen, veel aanbeten gemist te hebben (de forel toonde wel interesse, maar beten net ff te voorzichtig) nadrede het einde van de visdag.

Nog ff een paar worpen want er waren nog wat forellen actief

en toen....... Whammessssssssss..............

Een enorme forel had zich letterlijk op de Tsjernobil Ant gestort en ging er als een raket vandoor

Ik kon weinig anders dan alleen maar druk uitoefenen en contact houden in  de hoop  dat de reus uiteindelijk wel moe zou worden!

Dat duurde ff, maar toen kreeg ik m echt goed in beeld!!

"die is te groot voor mijn net" riep ik angstig

Gelukkig was ik redelijk dicht bij het Ponton haventje, waar een aantal vissers het schouwspel gade sloegen.

"schep jij hem ff" riep ik aan een van de toeschouwers op het dichtst bijzijnde ponton

Uiteindelijk op die wijze de reus kunnen landen, snel naar de kant gepeddeld en Christof gevraagd om wat plaatjes



Een punt gave  regenboog van respectabel formaat, die na een korte reanimeer periode met krachtige slagen de diepte weer op zocht!

Een mooiere afsluiting van een visdag kan men zich moeilijk  wensen niet??

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Prachtvisje Jan! Volgende keer je zonnebril even afzetten :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hidde


MarcelN

Nog iets meer naar voren houden, want nu zijn je handen net zo groot als je hoofd ;D mooie kleuren die vis ::goodjob::

Team

Prachtig Jan,   Marcel weet niet dat je handen zo groot zijn als je hoofd ;D ;D   en de forel net zo groot als je?? ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM

Jan_Smeijers

Mooie vis Jan!!
Die gaat wel over de 80+ en het zijn zulke mooie gekleurde vissen daarzo he  8)  ::goodjob::
Gr. Jan


Gerrit72



Jan, wat een bak van een vis!
En machtige kleuren.
Gefeliciteerd man,                        ::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcelN

Quote from: Jan_Smeijers on October 27, 2013, 21:46:41

Die gaat wel over de 80+
Mwa, dan zouden zijn 4 vingers ruim 10cm moeten zijn, wel erg grote handen dan hoor, ik gok ±70cm kom er maar in Jan met de verlossing ;)

Troutbuster

Idd Marcel, een dikke 70'er

Maar desalniettemin een mooie vis, en dito gevecht!!

Was een mooie afsluiting van een winderig maar gaaf dagje op de Bleek

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan_Smeijers

Quote from: Troutbuster on October 28, 2013, 07:06:20
Idd Marcel, een dikke 70'er

Maar desalniettemin een mooie vis, en dito gevecht!!

Was een mooie afsluiting van een winderig maar gaaf dagje op de Bleek

Gr

Jan

:o :o ::wtf:: :-X ;)
Gr. Jan