De kool of baggelhuizen.... Of toch Wild

Started by Mr. Tinus, June 19, 2012, 18:54:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Tinus

Ik heb morgen een dagje om vrij te besteden .... Iemand afgelopen dagen daar geweest en hoe waren de vangsten ?
(niet dat dat iets zegt over de vangsten van morgen ^--^)

ben


Mr. Tinus

Ik ga toch baggel eens proberen.... Mega vangsten hoeft niet perse.... Heb nog wel wat in de vriezer liggen :-)
Zonder belly boat is misschien een uitdaging maar ik zie wel wat ik vang....of niet ^--^

ben

Hoop dat je wel een waadbroek hebt, is een een must daar, en het vissen is toppie daar!!!!!

ben


Mr. Tinus

Zeker weten morgen avond verslag :-)

Ennuh ik ga idd wadend....

ben


vliegvisgek


Mr. Tinus

Het is baggel geworden.... Lasig vissen de vis was niet echt aan het azen. Ein niet aan de kant (mijn kant) te vinden.

Heb 4 aanbeten gehad 3 keer mis grumbel.... En 1 dacht das een mooi vlieggie ... Die hou ik .... Aaarg

Er waren niet veel insecten dat kan er mee te maken hebben.

Maar wat een prachtig stuk water en wat een vriendelijke mensen,  kreeg zelfs een tour..... De stekken werden me aangewezen ;-)

Na mn duitsland avontuur had ik m'n reeltje goed opborgen.  Daar aangekomen kwam ik dus tot de ontdekking dat mn reel nog thuis lag.  En schappelijk als de beheerder is, mocht ik zijn reeltje lenen. Echt toppie !!
Ontzettend bedankt !!! Kom in het najaar zeker terug.

Inderk

En als je gaat, laat mij het even weten!
Misschien kan ik dan als gids optreden.

Baggel is soms lastig, probeer als je vis ziet "tailen"  eens een buzzer of een onverzwaarde GRHE of een fel rood of donker gekleurd stokje.

Zag je ook nog kleine schietmotten uitkomen? Gebruik dan een deerhair sedge emerger (haakmaatje 16 a 18)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Mr. Tinus

Ik ga zeker van je aanbod gebruik maken inderk !!
Thnx alvast...op zulk water is een gids bijna een must ^--^

vliegvisgek

zelf zoekende is veel mooier dan een gids moet wel zeggen het is wel gezellig met kermit erbij maar dan komt er niet veel van vissen denk ik
en binnekort maar weer eens een dagje die kant op blijft mooi en gezellig daar ;D ;D

Mr. Tinus

Geef maar een gil als ie die kant op gaat :-)  misschien kan ik wat van je opsteken :-)

vliegvisgek

is goed en kan je meschien wel goede tips geven vang er altijd mijn visje wel soms veel soms weinig maar blijft mooi daar ;) :D ;D

ben

Jeroen wat dacht je van a.s. Zaterdag die kant op!~!!!

vliegvisgek

ben erg goed idee maar zaterdag avond :P ga ik met 2 maatjes naar putten of reutem ben maar waneer ik ga sms ik je wel ;D ;D ;D

Mr. Tinus

Zaterdag.... Mhzzz zit ik helaas in etten-leur....

Ander opties ? ^--^

sowieso wel een keer leuk om met een paar man een put leeg te harken :-)

vliegvisgek


Mr. Tinus

Gisteren in een verloren middag nog even langs de marshoek geweest.  10 forelletjes. Op zich niet slecht. 4 op de vlieg. En daarna was het klaar. Heb daarna het geheime wapen ingezet.... De wasmot ^--^

Aan het eind van de middag kwam ik Ben nog tegen, die meteen rechtsomkeert heeft gemaakt richting de woldstek ^--^ gezien de activiteit op de vijvers.

Heeft dat nog vis opgeleverd ?

ben

Tinus, leuk je daar getroffen te hebben, misschien had ik toch beter daar kunnen blijven, er slechts 4 kunnen vangen met streamer, moeizaam dus maar eigenlijk weinig echt kunnen vissen want de Buien hielden niet op terwijl zuidelijker (Marshoek) denk ik minder buien vielen