schoon maken waadpak

Started by gerrit, September 01, 2012, 12:00:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerrit

hallo  ::hulp::
ben net terug uit oostenrijk
zag dat mijn waadpak wel erg vies was gewoorden  :o
mijn vraag is: hoe maken julie het pak schoon en waar mee

grrrrrrrrrrr gerrit


weerwolf

gewoon niet.......waadpak is een gebruiksartikel en mag er best geleefd uitzien. ;)  ik haal er alleen het zand vanaf en vooral het zand uit de schoenen. Wel droog ik heb altijd van de binnen en de buitenkant.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Koen

ik neem hem altijd mee onder de douche en dan even goed afspoelen. met de schoenen zorg ik er altijd voor dat ze van de binnen kant goed omgespoeld zijn. meer doe ik eigenlijk ook niet, en je kan zien dat er mee gevist is. zeker na Zweden, waar ze heel rood/bruin water/modder hebben is die verkleurd.

Sieger

Euh.  Ook niet eigenlijk... Als je het al wil,wassen ofzo, pas dan op dat je geen gewone zeeppoeder oid gebruikt. Dan heb je nl gelijk geen ademend pak meer...

Gebruik iets wat ook geschikt is voor Goretex jassen e.d. Daar gebruik ik altijd Nikwax voor....


Sieger

nordbu

Waarom nu pas schoonmaken? Het is vaak een kleine moeite om je pak op de camping of bij hotel even af te spoelen na het vissen. Veelal is het mogelijk omgebruik te maken van een slang met sproeikop. Je voorkomt dat het vuil in de porien van het ademende pak gaan en dus op de duur "dicht slibt".Daarnaast spoel je ook eventueel ongedierte er in grote mate vanaf, minder kans op het overbrnegen van ziekte van het ene viswater naar het andere. Als laatste goed onderhoud betekent ook vaak langer behoud van je spullen (en indirect geld overhouden om andere leuke vliegvis spullen aan te schaffen) ;)
>>fang og slip<<

johannes

eens in de zoveel tijd spoel ik em binnen en buiten
ruikt de boel ook weer beter zeker als je em nat opgerolt in de rugtas hebt gehad  ;D

catchem

Ik spoel hem af door een keer door het water te lopen  :)

Serieus ... ik heb mijn waadpak nog nooit schoongemaakt, wel het ergste vuil ,in het water staand, eraf geveegd. Maak mij niet zo heel veel uit hoe schoon het eruit ziet.

karelgol

Leg hem dezelfde dag in de badkuip en spoel hem af, ook de schoenen, vooral van binnen. Daarna hang ik hem te drogen aan een kleerhanger aan de rand van de douchecabine. Nog geen lekkage aan het ademende pak gehad.

Karel

A{b}r{a}xa{s}

Een heel enkele keer spoel ik hem af om de ergste bagger er af te halen, maar verder doe ik er niets aan.
Is tot nu toe al jaren goed gegaan (moet het met een nieuw pak maar weer avonturieren...mn oude pak is in Duitsland lek geraakt)