Meerdelige hengel

Started by JurjenF, November 15, 2012, 19:19:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W3stland

Hoe vaak ik niet de opmerking " das een mooi hengeltje, wat is het er voor 1?" heb gehad.. Als je dan zegt shakespeare dan is het "oww" en lopen ze door.. Niet elke mooie reel zit op een dure hengel hoor.. En dat professionals met dure hengels vissen zegt helemaal niks.. Heb ze met de duurste hengels zien blanken terwijl ik ving..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Useless

Quote from: ben on November 16, 2012, 21:56:13
@Useless Als je normaal met je spullen omgaat heb je geen garantie nodig!!!!
Ik ben helaas geen topcaster en mijn vlieg kan mijn blank wel eens raken en dan kan iedere hengel een keer breken. Heeft helaas dus niets met normaal met je spullen omgaan te maken Ben.

ben

Hoe definieer je een TOPCASTER Useless???

Useless

Ach ik zie wel eens mensen dingen doen waar ik alleen van kan dromen. Sepp Fuchs bijvoorbeeld. En zelfs dit soort mannen zullen wel eens iets raken. Overigens is het mij inruim 30 jaar vliegvissen slechts 2x gebeurd dus het kan slechter (maar dus ook beter)

ben

Trouwens ff tussendoor: http://www.flyfever.nl FANTASTISCH MOOIE SITE!!!!! ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

Useless


Gerrit72



::goodjob:: Idd supersite, ik heb er ook al meermaals met plezier rondgelezen ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

JurjenF

Mannen, wat een geouwehoer toch als een nieuweling even een vraag stelt over een hengeltje.... :(
Ik heb gewoon geen geld om hengels van meer dan €100 te kopen want dan wil mijn vrouw nml óók iets van meer dan €100 kopen (haha).
Ik zocht gewoon een goeie hengel voor niet teveel geld en heb dus nav reacties op dit forum voor die Shakespeare gekozen. En wlelicht gaat er straks weer één bijkomen (een 4 dlg Trion in koker) voor mee te nemen met vakantie.
Ik ben het me forummers eens dat het merk er niks toe doet : de hengel moet bij de visser(s budget)n passen en die moet ermee vissen.
Dus : laat elkaar gewoon in waarde en steek de energie in positieve dingen, de wereld zit al rot genoeg in elkaar.
Als ik alle onderdelen bij elkaar heb (moet nog een paar mooie/goeie streamers vinden) dan laat ik het wel weten of het een goede koop was of niet ::wtf::
Fishing is cheaper than therapy

rena

Quote from: ben on November 16, 2012, 21:56:13
@Useless Als je normaal met je spullen omgaat heb je geen garantie nodig!!!!

Niet helemaal waar, ik had een Orvis T3 die spontaan afbrak in het handvat.
Viste in de Glomma en tijdens een worp voelde de hengel "raar"... het gevolg was "krakkkk"

Heb nog wel een vlagzalm gevangen met rest van de hengel met de reel in mijn borstzak :-)

De hengel is "no questions asked" vervangen door Orvis.
Een T3 die door onachtzaamheid (niet door mij) is gebroken werd eveneens vervangen door een nieuwe!

Orvis garantie: aanmelden, opsturen en gerepareerd of nieuw terug... top.

JurjenF

Alsof er een vloek op rust ::argh:: De door mij bestelde Odyssey Fly was niet meer leverbaar. Vergeten van de website te halen ::blabla::
Afijn : wéér langer wachten want zonet dan maar de nieuwe (2013 hengels) Sigma 10 ft #7 besteld. Als deze nu ook weer niet leverbaar is deze week dan vlieg ik naar de fabriek en ga hem zelf bouwen......Gelukkig kon de sponsor zijn lijnen etc. wel leveren. Dan morgen toch de spinhengel nog mar eens pakken want er moet snoek op dee kant ::zucht::
Fishing is cheaper than therapy

Gerrit72



Jurjen, balen dat ze hem niet meer hebben, maar...naast mn 9ft, Odyssey 6/7, gebruik ik een 10 ft, 7# Vision.

10 ft, 7# vind ik een ideale lengte en # voor Nederlands water. T'ís even wachten, maar die Sigma gaat je vast bevallen :)
Leuke stok voor de snoek. Ben benieuwd hoe hij je bevalt.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Useless

Jurjen@ Mocht dat ook mislukken, kijk dan eens bij Elberse. GFF-hengels (Global Fly Fisherman) in #7, 8 en 9. Fantastische snoekhengeltjes voor net € 50,-

JurjenF

Wilde net een ticket boeken naar Shakespeareland.... :P maar ik zal eerste deze tip gaan gebruiken als er deze week nog niks is.  ;D
Fishing is cheaper than therapy

JurjenF

Vanmiddag de Shakespeare 10 ft #7 binnengekregen. Mooi gebouwde hengel in keurige harde reiskoker  :-*. Niet in apart foudraal maar in de koker zitten afscheidingen tussen de delen. Afijn : als-ie bevalt denk ik ook aan een 4-tje en/of 6-je. Maar nu eerst maar eens groenjassen aan deze  ;D. Alleen zit het weer(bericht) niet mee de komende dagen. Zelfs een 7 lijn zal niet echt lekker gooien met windkracht 7 of meer..... :-[
Fishing is cheaper than therapy

Gerrit72


Je hebt vast wel stekjes in je buurt tussen bos, of bebouwing.
Vaak valt daar wel te werpen :) Succes! en houd ons op de
hoogte!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

JurjenF

De eerste worpen zijn gemaakt met m'n #7 Shakespeare.  ::wtf:: da's wel ff wenne zeg. Héél anders als met de 5/6 en droge vlieg.
Afijn : langs de beek zat de streamert dus in no-time in de boom (grote loops hè) en aangezien er nog heel veel van die knapen langs het water stonden met voor mij dus véél te lage takken die véél te ver over het water hingen en ik maar 2 setjes streamer/onderlijn bij me had het risisco even verspreid naar de spinhengel. Tja, een dikke (40-er) baars en een snoekje van 65....Maar niet zoals ik het wilde dus  :P.
Vanmiddag eerst maar eens even flink geoefend langs de Oude IJssel. Heb het werpen nu redelijk onder controle (die zit nog wel een heel stuk hoger dan de knie  ::)) dus maar eens kijken of er van de week nog ergens een plekkie is waar de groene jongs en meiden op een bossie nephaar zitten te wachten zonder al te veel obstakels in de buurt.
Fishing is cheaper than therapy

rena

Goed bezig, vang ze ...  8)

Hilco

"ze" zitten vaak dichterbij dan je denk  :P

JurjenF

@Hilco : beide vangsten gisteren op ongeveer 75 cm waterdiepte, 2 meter breed en de aanbeten nagenoeg onder de eigen kant.
Eigenlijk heb je aan een stokkie van 2 meter en 5 meter lijn voldoende.... ;D
Fishing is cheaper than therapy