Oberen Möhne, 4 september 2008

Started by Herman, December 22, 2010, 10:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Van het oude forum: Vr sep 05, 2008 11:51    Onderwerp: Oberen Möhne, 4 september 2008
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een maand nadat Hans en ik zijn wezen vissen op de Kyll en de Ahr (verslagje moet nog komen) hebben we gister de Oberen Möhne bezocht.
Omstreeks 6.45 uur kwam Hans me ophalen voor de trip die kant op. Dat blijft vroeg op je vrije dag...... gelukkig reed Hans dit keer en kon ik dus een half uurtje laanger blijven liggen.

Aangekomen bij Brinkhoff om de vergunning te halen (wel vooraf reserveren zeggen ze) daar even een bakkie koffie gedaan en een rondje door de shop gemaakt. Het weer wat men voorspeld had kwam gelukkig niet en we hebben op een redelijk zonnige dag gevist, graadje of 20 en af en toe wat bewolking.

Omdat we beide niet zo zijn van de krappe werpstukjes (met een drietje wil nog wel, maar met een vijf of zes is toch al weer lastiger) zijn we begonnen op de "Alte Herren Strecke". We weten niet of dit slaat op de bevisbaarheid (goed veel ruimte om achterwaartse worpen te maken) of dat het met de vis te maken heeft die daar zwemt (GROOT).


De verkoper bij Brinkhoff vertelde ons dat het daar goed bezet is met grote vis. Die vis is echter wel sluw................
toch wist ik na een uurtje een van die broeders te pakken te krijgen. Met zo'n hog wal is het maar goed dat een schepnet met lange steel eigenlijk verplicht is om bij je te hebben.


Wel was duidelijk te merken dat het er de dag voorafgaande aan ons bezoeek had geregend. Het water was toch wel enigszins verkleurd. Helaas geen rijzende vissen......
Het vissen met een droge vlieg bracht ook niet datgene dat we er van verwacht hadden.
tussen de middag maar even bij een plaatselijke slager een schnitzeltje gegeten........... dat doet altijd goed!

In de middag begonnen op een stukje van de strecke waar je goed zou kunnen waden. Helaas viel het ook daar tegen, niet alleen qua waadbaarheid en visvangst, maar vooral omdat er zo weinig ruimte is om te werpen. Daar hadden we op de Kyll en de Ahr toch veeeeeeeeeel minder last van.


Nadat het me weer ees is overkomen dat ik een vis op de foto wil zetten en die me ontglipt dat ook maar niet meer gedaan foto's als deze

zijn nu niet om echt een indruk te krijgen van de stek en de vis die er zit.

Al met al hebben we een leuke dag uit gehad en is de reisafstand eerder een reden om terug te komen dan de grote vangsten. Maar we hebben weer een dagje genoten van het buiten zijn en daar gaat het ook om nietwaar??? Hans bedankt weer en op naar de volgende keer.....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..