Mariendal - Den Helder

Started by Kruijff, August 03, 2013, 12:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kruijff

Hallo,

Ik vraag mij af of iemand eraring heeft met vliegvissen in Mariendal - Helderse Vallei, in Den Helder? Dan met name de "grote plas"? Weet zelfs niet of vissen hier wel is toegestaan? Er wordt wel geschaatst in de winter dus ik ga er vanuit dat het gebied rondom het water vrij toegankelijk is?


Gr Ed

Plantje


Kruijff

Hoi, bedankt voor je reactie. Door een fout van de hsv of de ovb staat veel viswater rondom den helder niet op visplanner. Dat maakt het extra lastig.... Reacties via email naar het bestuur levert ook geen reactie op... Zullen wel druk zij. Hengelsportstad van het jaar he... :(
Gr Ed

Bekeerling

Visplanner is erg incompleet idd ik wil binnenkort ook ergens een paar watertjes gaan bevissen maar ook daarover geeft visplanner geen info. Ook boekje van de vispas geeft onvoldoende info. Erg irritant.

Kruijff

't is een mooi streven die vispas. Helaas blijkt het dus nog steeds erg onduidelijk waar men wel mag vissen.  Het valt mij op dat met name de, onbekende of vergeten?, wateren nergens zijn terug te vinden... Lastig, we zitten ook niet een bekeuring te wachten....
Gr Ed

Beertje

#5
@Kruijjf, ook ik heb dat, dat (vaak kleine watertjes) niet in de vispas staan. Dat heeft waarschijnlijk te maken met dat wij vliegvissen 
in elk watertje sloot of plasje waar vis in zit kunnen vissen.Smal,ondiep, ook al staat er maar 30 cm water, we vangen ons visje wel.
Maar de rest van de vissers vastestok,feeder enz kan daar niets beginnen. Maar het is wel de grootste groep en die maken de dienst uit.
Maar je kunt de federatie vragen of zij met de beheerder(waterschap,natuur organisatie, enz) kunnen overeenkomen dat er gevist mag worden.Op die manier is het mij ook gelukt om in een mooi beekje te mogen vissen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Is het niet zo, dat als een water geen indicatie heeft in de visplanner het vaak juist federatiewater is waar je niet zomaar met de vispas mag vissen? Zoals de Grensmaas bijvoorbeeld?

JB

Het wordt tijd dat we met 1 vispas overal mogen vissen!!!!

Ik heb er nu 3, en mag nog steeds niet "overal" vissen???
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)