Onderlijn

Started by visser, October 08, 2017, 21:15:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

visser

Hallo allemaal 
IK heb van middag twee streamers gebonden en bij mij thuis in de vijver uit geprobeerd
Als ik ze zo aan mijn leeder zet blijven ze vantasties zweven
Maar als ik er nu een titanium onderlijn of flourcarbon er aan doe zinkt hij weer te snel wat ik eigelijk niet wil
Er zit geen draaiwortel aan de onderlijnen en heb er z'n  klein mogelijke haarspeld er aan is er misschien iets wat lichter is als  onderlijn te gebruiken zo dat ze zo langmogelijk blijven zweven  mvgr h visser

sjoerd

Wat te denken van het inbinden van materiaal met meer drijfvermogen? Bucktail bijv. Nu wordt de streamer in de regel met tukjes binnengevist, dus erg lang hoeft een zweefmomrnt nu nirt bepaald te duren lijkt mij.
Maar wij weten niet hoe je streamer eruit ziet, wellicht even een plaatje posten, geeft meer duidelijkheid

visser

#2
Hallo sjoerd ik heb geprobeerd foto's te plaatsen maar dat lukt mij niet zo
Maar de streamer
Hij bestaat uit buckteal flash voornamelijk flash en een beetje dubbing en dit is gebonden op een 1,5 cm op een superlichte haak
Ik was vorige week naar pike experience geweest en daar werden ze gebonden en mee gevist maar toen nooit aan gedacht om te vragen wat zij als onderlijn gebruikten

Menno_siemensma

Je kan ze nog vrij snel binnenvissen deze tijd, met een drijvende lijn en niet al te lange nylon leader met titanium onderlijn kom je echt niet dieper dan een meter.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

visser

#4
Dat klopt menno
maar hij duikt nu telkens met de kop naar beneden in plaats van op zij
en dat doen ze we als ik ze gewoon aan de lijn monteer
en dat was eigenlijk ook de bedoeling

Menno_siemensma

Quote from: visser on October 09, 2017, 09:54:21
Dat klopt menno
maar hij duikt nu telkens met de kop naar beneden in plaats van op zij
en dat doen ze we als ik ze gewoon aan de lijn monteer
en dat was eigenlijk ook de bedoeling
Tja enige wat je zou kunnen doen is heel dik fluor carbon gebruiken, maar ook dat zinkt redelijk snel, die speciale pike fluorcarbon onderlijnen nog sneller dan een dun titanium onderlijntje. Dat de vlieg wat naar beneden duikt is verder niet zo'n groot probleem hoor, vinden ze ook prima die snoeken.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Redtagcees

Onnatuurlijk gedrag triggerd juist de snoek


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hallo forummers,
Mijn naam is Cees van Schaffelaar
Ik woon in Hoofddorp
Al jaren gepensioneerd en een vervent vliegvisser!
Lid van de Meivlieg in Badhoedorp.
Hoop het een en ander met jullie op dit forum te kunnen delen
Groet,
Cees😀

Scaramouche

Quotemaar hij duikt nu telkens met de kop naar beneden in plaats van op zij

Dat is een prima actie voor een streamer, zou ik niks aan doen. Als je dat duiken niet wil moet je de streamer beter uitbalanceren. Beetje puzzelen met wat looddraad ter hoogte van de plaats waar de haakbuiging begint, dan ligt ie stabieler. Als je hem echt suspending wilt maken kun je wat foam in de streamer verwerken (net genoeg om het gewicht van de onderlijn op te heffen).  Dat is wel precisiewerk en je moet altijd dezelfde onderlijn maken, zelf heb ik daar nooit zin in want voor de snoek luistert het toch niet zo nauw. Andere optie is nog om de foam op je onderlijn te binden. Is een stuk makkelijker en zorgt dat het duiken niet meer voorkomt - vooropgesteld dat al je streamers dezelfde actie  hebben. (Je hebt dan wel vaak dat baars je onderlijn aanvalt. Zo is het altijd wat)

ik zou me daar niet mee vermoeien als ik jou was, tenzij je het leuk vindt om heel veel te knutselen  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

visser

Vandaag even de polder in geweest
En inderdaad het maakt de snoek niet veel uit
Heb er drie kunnen hakken dus laat het maar mooi zo
Bedankt voor de reacties

                                     gr h visser