Snoekstreamers

Started by wouter veuger, October 24, 2015, 21:36:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit59

Mooie streamers, die gaan echt wel snoek opleveren.
Als ze 'los' zijn kijken ze niet zo nauw...

Gerrit

sjoerd

Quote from: tb on October 29, 2015, 11:15:15
Vangertje!  Kan haast niet anders!

Nee hoor met die haak zeker niet! Ik heb slechte ervaringen met die weerhaakloze haak.
Liever een platgeknepen weerhaak, dat is net even beter om de kopschuddende vis aan de lijn te houden.

Gerrit59

Dat was me helemaal niet opgevallen....


JB

Quote from: sjoerd on October 29, 2015, 12:04:20
Nee hoor met die haak zeker niet! Ik heb slechte ervaringen met die weerhaakloze haak.
Liever een platgeknepen weerhaak, dat is net even beter om de kopschuddende vis aan de lijn te houden.

Zolang ik geen fouten maak, blijft die vis gewoon hangen 8)
Maar gebruik wel het oude type Ad Swier pike hook en niet de absolute uitvoering
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Gerrit72


Wouter, geweldige streamers  ::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Menno_siemensma

#30
Ik heb sinds deze winter ook een aantal streamers gemaakt met de zogenaamde wiggletails, alleen dan de zelfbouw variant uit afwashandschoen gemaakt. Dit omdat het water hier in Groningen niet bepaald glashelder te noemen is, leek mij een dergelijk beweging en trillingmakend staartje uitermate goed hiervoor. Na een stuk of 8 snoekjes tot een cm of 70 blijken ze in ieder geval te werken. Je kan ze heel simpel wisselen als ze kapot zijn of je een ander kleurtje er aan wil hangen. Daarnaast knip je ze snel en heel goedkoop uit een paar van die handschoenen en kan je ook uit het restmateriaal kleinere staartjes voor baars of forel streamertjes maken. Een handschoen levert een stuk of 8-10 staarten voor snoek en een 8 kleinere baarsstaartjes op afhankelijk van hoe groot en hoe je ze uitknipt. kosten van de handschoenen is tussen de 1 en 3 euro. Verder heb je wat staaldraad of titanium wire nodig voor de loop aan de staart en extension op de haak, een quicksnap of speldje om ze te kunnen verwisselen en wat kraaltjes om de boel vast te zetten en tevens als trigger punt te gebruiken.
Ze maken je streamer heel snel een stuk groter qua omvang en lengte plus veel meer actie.

hieronder een voorbeeld, deze is gemaakt met een dubbele haak en zo'n 25cm. (helaas nog niet mee gevangen omdat ik deze eind maart gebonden heb.


Andere versie, met 1 haak vangt iig wel.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Woody

Mooie streamers Wouter!! ik ben ook fan van het synthetische materiaal! lekker licht en goed te werken!
gave kleurtjes gebruikt ook! vangers :D