Foto verslag sLOVEnie Juli 2012

Started by Sloveniawalking, August 03, 2012, 19:29:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sloveniawalking

sLOVEnie Juli 2012


De 2e vistrip van dit jaar werd zoals gewoonlijk weer sLOVEnie. 2 weken omgeven door heel veel rust, overweldigende natuur met vele kilometers eerste klas vliegvis water. 5 soorten salmoniden mogen weer belaagd, gevangen en weer netjes terug worden gezet.

Voor deze trip heb ik mijn gewone vliegvis hengels ook ingepakt maar ik ben bang dat deze in de kokers blijven steken net zoals bij mijn vorige trip.

De Tenkara visserij heeft mij de vorige keer betovert door de simpelheid en heeft naar mijn gevoel  veel meer vis naar de oppervlakte gebracht die ik onmogelijk gevangen zou hebben met mijn #3tje of #5je. Wat ook tijdens deze 2 weken weer is bewezen.

Ik vliegvis inmiddels alweer bijna 16 jaar maar kan nu wel zeggen dat ik een nieuw virus onder de leden heb.

Juist. Tenkara.

Ik geef toe. Vliegvissen ziet er mooier uit, is sierlijker in de omgang en bied meer mogelijkheden kwa afstanden en verschillende worpen in verschillende situaties. 

Maar Tenkara is in sLOVEnie meestal een sterker wapen om gegarandeerd meer te vangen.

Een tot de nok toe gevuld vliegvis vest is voor Tenkara een overbodige luxe en helemaal niet nodig. Ik deed al mijn benodigde materiaal in een simpel buiktasje wat ik om mijn schouder en nek hing.



Wat ik nodig heb voor het Tenkara vissen is: Hengel, oranje fluorcarbon lijn #3 of #4 van 3,6m of langer, spoeltjes tippet materiaal  10/00 en  12/00, knippertje, pincet om vliegen aan te knopen, arterietangetje om vis te onthaken, doosje met droge vliegen en nymphen en kleine streamers en wat vliegenvet. Een net had ik ook altijd bij me.

Speciaal voor deze vliegvistrip heb ik mijzelf getrakteerd op een nieuwe Tenkara hengel.