denemarken okt 2012 welke put and take zijn favoriet of aanbeveling

Started by vliegvisgek, September 26, 2012, 08:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisgek

we gaan 11 tot 19 oktober weer naar dk en wilde eigenlijk weten welke put and take,s jullie favo,s zijn
ja ga ook naar funen op zee forel maar maatje is spin visser en wil enkel op put vijvers  ;)

Dick

bij karup zit een mooie, worden vissen uitgezet tot 12 kilo

vliegvisgek

is dat tusaagaard dick zoja staat zekers op mijn lijstje  ;) ;) ;)


vliegvisgek

oke dank je wel ,
maar sterke vis heb je bijna aan alle vijvers wel en  vis mooi licht en toch lekker ;D

jackoss

Oxbow river is heel mooi ligt in het noordwesten wel een eindje van funen. Veel plezier trouwens.

vliegvisgek

dank je man zal toch wel veel stekken bevissen en bekijken voor volgend jaar dank jullie wel  ;) ;)

jack heb je meschien een link kan er niks over vinden ???

Jasper


A{b}r{a}xa{s}

Zijn die put & take putten in Denemarken zo anders dan hier in Nederland ?
Mooier, groter, grote vis, etc ?
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar waarom ga je anders naar Denemarken toe om te vliegvissen en dat dan gaan doen in een forellenvijver ?
Of is het net zoiets als de karpervissers die in Frankrijk op karper gaan vissen omdat de vissen daar zoveel groter worden dan hier bij ons ?


vliegvisgek

ja bas totaal niet te vergelijken met put in nederland vis veeeeeel groter sterkerder (beetje vergelijkbaar met drb)
en veel mooiere vis en de rust heerlijk vissen zonder gezeur en waar vis je mee hoe doe je dat tja put vissen mijn ding
maar goed weten de meeste wel ieder zijn ding he ( vis ook op rivieren hoor en zeeforel ook wel maar dagelijks op de putten
waar kanjers zitten van 2 kilo tot wel 12 kilo mijn grootste aan de vlieg is 7,95 kilo 92 cm wil ik graag inhalen he  ;D ;D ;D

A{b}r{a}xa{s}


vliegvisgek

ja ook bas maar ik ben put visser maar dat wisten de meeste wel en daar is vissen zo anders gewoon voor mij top
lekker rustig geen gezeur en gewoon je forel vangen droog ,dikke streamers maakt niet uit tja weet dat jij dat niks
vind maar goed wees blij he anders was te druk op de voorns of baars en ga zo maar door zal wel wat foto,s maken
als ik daar ben (normaal doe ik dat bijna nooit) vangen vind ik gaaf de rest is bij zaak  ;) ;) ;) ;)

A{b}r{a}xa{s}


willyzuid

Op zondag morgen komen de denen met de hele familie een boterhammetje eten bij de vijver,trekken er een visje uit...en met twee uurtjes zijn ze weer vertrokken.
Ook zijn er speciale schooluurtjes,de kinderen krijgen op de basisschool visles?
Dan wordt er een vrachtwagen forel ingekiepert,en de kids rennen met een hengeltje heen en weer..maar ook met twee uurtjes is de vijver weer verlaten.

Denk dat de meeste bootvissers of zeeforel vissers..de put and takes als uitvlucht basis kennen.
Er zijn best veel winderige dagen in denemarken,en als de kust niet te bevissen is,dan is de pt een prachtige vervanging.

vliegvisgek

bas komt goed

en willy jij begrijpt mij  ::goodjob::  maar goed nogmaals ieder zijn ding toch  ;)

moet wel zeggen dat sommige vijvers dagelijks vis gooien en andere 1 x per week gelijk 500 kilo of zo
tja ben je dan op de juiste plek kan het zekers leuk zijn ondanks dat vind ik het elke dag leuk  ;D

kiez


vliegvisgek

dank u wel meneer zal mijn best doen ga medere vijvers rivieren af dus komt goed meschien dagje odense
ligt aan mijn deense vriend  ;D ;D ;D


willyzuid


Cornico

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on October 06, 2012, 09:44:03
oke, vooral voor de grotere (sterkere) vis dus. thanks
Wellicht, maar de concurrentie is in Denemarken zo groot en de regelgeving ( ook t.a.v. van voedsel dat de kwekers mogen gebruiken) zo streng, dat vrijwel alle inferieure put and takes zijn verdwenen en er veel meer kwaliteit is dan in Nederland.
Als je nog in Denemarken vissen vangt met afgesleten borst- en staartvinnen ben je niet goed bezig en vis je in een put and take waarin geen Deense sportvisser wil vissen.

vliegvisgek

dank je willy beiden heb ik de onderste zelfs in folder nl te lezen

en klopt vijvers moeten top vis hebben anders gaat gauw de ronde maar zijn echt mooie vijvers zekers de moeite
waard op funen op een put geweest met brak water oh wat mooi op eiland geweest fano oh wat mooi maar je kost
steeds 350 krone als je met de boot naar eiland wilt dus 2x perweek is dan zat he :)

Arno

Jeroen je ben gewoon een luie vliegvisser die niet wil zoeken naar de vis maar je gaat vissen waar je er zeker van bent dat je grote kans hebt op goed formaat vis ;)
daar betaal je dan voor maar je hoeft niet overal naar toe te jakkeren om een visje te  zoeken.
zo doe ik dat hier in Nederland ben ook te lui om op zoek te gaan naar een sloot of iets dergelijks dus kom je al gauw bij een put uit niets mis mee en ik vermaak me er prima.

Gr Arno

vliegvisgek

je hebt gelijk maar ja arno je weet hoe dan ook dat ik altijd me visje vang maar lui valt wel mee soms loop ik wel 5 x een vijver rond  ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

willyzuid

nou lui???
ik ken vijvers als je daar 1 keer rondom loopt,ben je toch hard toe aan een biertje en een broodje knakworst. ;D

veel plezier jeroen,en laat nog een paar visjes over als je wilt.

vliegvisgek

willy dan ben ik niet lui shou er wat af hoor maar als ik ze vind dan ben ik daar niet meer weg te slaan  ;D ;D ;D

en laat er wel wat zitten hoor waneer ga jij willy naar dk ::goodjob::