Untertauern: Taurach en Tauernkarsee

Started by Nootjez, July 26, 2015, 16:40:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nootjez

We zijn weer een weekje naar Gasthof Zur Post in Untertauern geweest. 2 jaar geleden werden we er geteisterd door een hele week regen. Dit jaar was het gelukkig veel beter: We zagen geen druppel regen tijdens het vissen en maakten zelfs de warmste dag van het jaar mee in Oostenrijk. Enkel 's avonds soms een heftig onweer.

Jan Damman en vismaat Henk (Doema) hadden net dezelfde week geboekt. Gezellig was het zeker met af en toe wat geplaag heen en weer  ;D Jan zal misschien ook wel nog wat foto's plaatsen (als het lukt  ;) )




Prachtig water op een paar honderd meter van het Hotel.






Gigantische pool aan de Gnadenalm









Op weg naar de Johanneswaterval






De waterval zelf: heel glibberig om hier naar boven te klauteren. Al het gras rondom was enorm vochtig door de nevel van de waterval.








Een mooie bruine voor mijn vismaat uit het meertje.













Een saibling van 45 cm uit het onderste gedeelte van de rivier. Deze had veel kracht en ging een 50 tal meter met mij wandelen :)







Meerforel uit het meer






Bruine forel uit het meer






Zowat het breedste stuk van de rivier. Amper 10 a 15 centimeter diep maar de vis lag er gestapeld!!!






De inloop van het meertje... Bij toeval ging ik naar boven met het idee een mooie foto te maken. In het eerste pooltje zag ik echter al een mooie vis wegschieten. Naar schatting een 10 tal pooltjes verder gevist en zo 15 mooie saiblingen kunnen vangen op een uurtje tijd. Ze waren heel gretig, ik denk niet dat hier veel wordt gevist... Ze zijn zelf vanuit het meer dit stroompje opgetrokken.
Werpen ging er echt niet, slechts een meter breed met overhangend gras. Gewoon een grote sedge laten zakken op het water terwijl ik zelf quasi op de buik lag was de beste methode  :)


Kortom een prachtige week. Volgend jaar zoeken we waarschijnlijk eens andere oorden op, maar ooit keren we hier wel nog eens terug.

Grtz!
Tom

bronco billy

Mooi verslag en foto's Tom . Dank je. ::goodjob::
grtjs
Peter

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Wat een schitterende plaatjes!
Mooi verslag en dito vangsten!

Gerrit

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Nootjez

Vanaf zondag zijn ik en mijn vismaat weer te vinden aan de oevers van de Taurach!
Benieuwd wat het gaat geven in September, zo laat zijn we nog nooit geweest.

Ik voorzie jullie wel van een verslagje achteraf!

Gr
Tom

Floor

Prachtige plaatjes van zowel de omgeving als de vissen
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Steelhead

met genot naar je foto's gekeken.
je hebt je wel vermaakt zo te zien!

greetzzz

Bram
my best memories are not that old!

Nootjez

De foto's en het verslag zijn al meer dan 2 jaar oud.
Gelukkig vertrek ik komende zondag opnieuw :)

guidogast

Hele mooie omgeving en prachtige vissen zeg had je toen. Vangze!
::agree::

Scaramouche

Die meerforel is echt een prachtvis. Hopelijk kun je gauw nieuwe plaatjes laten zien!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10