Urlaub im Ferienhotel Gasthof zur Post in Untertauern

Started by gerrit, July 06, 2012, 17:37:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerrit

na het lezen van het verslag van Bram en Bas
ben ik van plan om hier maar eens heen tegaan
maar wat voor vliegen heb ik daar nodig ?
hoor het graag liefst met foto want wat ik zie kan ik beter binden
grrrrrrrrrrr gerrit

Koen



Sieger

Hier staat ook nog een verslag van mijn ervaringen daar... Echt super en staat hoog op mijn lijstje om weer eens naar toe te gaan.... http://tight-loops.nl/?p=911

Ik heb er erg goed gevange met Spiders op het snel stromende stuk (zwarte hackle, zilveren body) en de greenwells glory.... En op heel eenvoudige hears ear nymphen met een goudkopje en ribbing.....

Als je geluk hebt, kun je ook erg goed met droog vissen daar, maar niet toen ik er was...


Sieger

Koen


Nootjez

Volgend jaar in Juni trek ik, als alles volgens plan gaat, ook een week naar daar :)

Sieger, heb je daar ook op de tauernkarsee gevist? hun reservoirtje

HappyFisherman

Het is daar echt een dorp van 3x niks, maar wel mooi vissen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: Nootjez on July 06, 2012, 19:11:32
Volgend jaar in Juni trek ik, als alles volgens plan gaat, ook een week naar daar :)

Sieger, heb je daar ook op de tauernkarsee gevist? hun reservoirtje

Juni is een prima tijd daar.... Niet te vroeg in de maand gaan, het kan soms erg lang koud zijn...

Ik heb ook op het meer gevist (zie mijn blog).... echt heerlijk, vooral 's morgens vroeg.... Bootje gratis te lenen.... Veel Saibling, vlagzalm en grote bruine....!
Ik ga zeker weer een keer...!


Sieger

HappyFisherman

En als het mag gaat Brammetje dan echt wel mee!

's Morgens ontbijten, naar boven rijden en dan gewoon he le maal alleen aan het meertje staan. Specht die op de bomen klopt, koeiebellen in de verte sneeuw op de toppen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

gerrit

Quote from: HappyFisherman on July 06, 2012, 19:19:01
Het is daar echt een dorp van 3x niks, maar wel mooi vissen.
Sieger@heb je blog gelezen krijg er al meer zin in
Bram @hoop dat mijn vrouw dit niet leest ;D ;D :-X

Sieger

Is echt super daar Gerrit en het hotel heeft ook een heel programma om 'dingen' te doen... En Salzburg is niet zo heel ver, dus een dagje uit met de dame kan ook nog....  ::)


Sieger

gerrit

Sieger@ dus als ik je goet begrijp is 15 dagen ook nog te kort 8) 8) ;D
ben je veel vliegen verloren aan stenen of valt dat mee
grrrrrrrrrr gerrit

Sieger

 ;D nee minstens 4 weken....  ;D

Ik ben niet eens zoveel vliegen verloren. Spider sowieso weinig, die komen niet zo diep... Wel wat nymphen....

Neem ook wat heel zware nymphen mee... Er zitten een paar heel diepe pools waar de vis op de bodem ligt. Door het snelle water kom je niet diep genoeg, maar gewoon proberen de nymph erin te laten hangen en een beetje spelen... Soms lukt het dan om een mooie vis naar boven te lokken... ;)


Sieger

peter

Hee Visvriend met wie ga jij dan daar vliegeren en wanneer ???????????????????????????????????????????
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm


gerrit

Sieger en Bram
wat van maat haak vis je daar 14 of 16 0f 18

Nootjez

Mijn vismaat en ik zijn van plan een week naar daar te trekken. Hun prijzen zijn eigelijk wel spotgoedkoop :)

De laatste week van Juni, zou dit nog te vroeg zijn? of toch beter voor de zekerheid gaan dieper in juli.
En mag je met een BB op het meertje?

grtz

BV

Nootjes,

vanaf begin mei is goed hoor.
Hangt meer van regen dan van maand af.
Er valt de laatste jaren regelmatig veel regen in de zomer....

Nootjez

Hangt dit riviertje niet meer af van het smeltwater?

denk niet dat tegen begin mei alles al gesmolten is boven

BV

Ik spreek over rivieren op 300 à 800m hoogte.
Meer is idd een heel ander verhaal.
kan ik niks over zeggen.

HappyFisherman

Ik geloof idd dat regen geen/weinig invloed heeft op de Taurach. Vorig jaar was er (in juli!) wel sneeuw gevallen in de bergen en het water stroomde daardoor echt heel snel, maar was wel helder.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: BV on December 04, 2012, 11:11:09
Nootjes,

vanaf begin mei is goed hoor.
Hangt meer van regen dan van maand af.
Er valt de laatste jaren regelmatig veel regen in de zomer....

Werd mij zeer sterk afgeraden om in mei te gaan Bart... In die tijd ligt daar nog regelmatig sneeuw en is het water veel te hoog/wild om te vissen... Eind juni begin juli zijn de mooiste weken (als het weer goed is dan hè....) regen heeft niet zoveel invloed... Is na een dagje alweer helder....


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

hans1906

Dit jaar in juni een week geweest, water veel te koud zodat er weinig werd gevangen,zelfs in het meertje in de bergen.
Haakmaat mag rustig 10 zijn, er werd redelijk gevangen met een gele foamvlieg. Gasthof was prima wij zaten HP in een studio,is voor herhaling vatbaar alleen gaan we dan iets later.

veel succes: Hans

gerrit

ik ga hier niets over zegen straks is die vol waneer ik wil ;D 8) :P