nieuwe vliegvisser heeft een vraag!

Started by timverw, March 03, 2013, 22:24:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timverw

Hallo allemaal,

Ik ben besmet met  het vliegvisvirus!
Nu heb ik een aantal vraagjes.

Ik wil gaan vissen op forel , heb inmiddels een hengel #6 met een lijn wf6f.
Het drijvende vissen met droge vliegen trekt mij het meest aan en weet nog niet zoveel over de volgorde van montages.
Oke, de backing en vliegerlijn begrijp ik een beetje, maar na de vliegerlijn komt toch de leader en de tippet?
Heeft iemand een schema van een volledige montage voor een droge vlieg?hoe dit eruit ziet?

Mvg Tim  ::new::


timverw

Oke, hier heb ik gedeeltelijk wat aan, dank u.

Maar kan ik als er een lus aan de vliegerlijn zit, daaraan direct een nijlon lijn monteren of zeg ik nu iets heel raars?

Gr tim

Team

Aan de lus je leader, en met een tippet ringetje  je tippet  10/ 12/ 14/   licht eraan waar je op gaat vissen en hoe groot je de vissen kunt verwachten
NUNC  AUT  NUNQUAM

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Th vd Poll

Hoi Tim,

Wat ik elke beginnende vliegvisser sterk aanraad is om in je (directe) omgeving een vliegvisclub op te zoeken.
Bij de leden van zo'n vereniging/club kun je met al je vragen terecht en deze kunnen je ook helpen bij je probleempjes.

Als je jezelf het vliegvissen aan wilt leren sluipen er altijd foutjes is. Het is veel verstandiger om met wat hulp het vliegvissen meteen goed aan te leren.
Scheelt later erg veel frustratie.

Op bv de site van de VNV (Vereniging Nederlandse Vliegvissers) vindt je al veel vliegvis verenigingen. Er zit er vast wel een bij jouw in de buurt.

Groet en succes,
Theo

Fly lunatic

@team welke knopen gebruik je dan voor het ringetje?
Hier zit ik vaak mee te prutsen.

Troutbuster

Halve bloedknoop!

Schuif thuis de ringetjes op een speldwartel en hang deze wartel aan je rolspeld aan je vliegvisvest!

Mocht een ringetje moeten vernieuwen, knoop dan je leaderdeel aan het ringetje terwijl deze aan de wartel zit.
Knoop aantrekken en dan pas de wartel openen en het ringetje eraf halen!
Wel het eerste ringetje nemen natuurlijk! ;)

Dit voorkomt veel gepruts met koude en/of dikke vingers!! ;)

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


Bekeerling

Goeie tip Jan! Ga ik zeker gebruiken!  ::goodjob::

Fly lunatic

Dankje voor de info! Dit soort tips zijn altijd erg nuttig!

HappyFisherman

Top Tip van Theo, of zelf een hele boel gaan googlen en fora doorlezen (ook heel leuk!).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

timverw

Allen bedankt! Ik ga me aanmelden bij een vliegvisvereniging en ga deze site en forum zeker vaker bekijken!
Hulde aan u allen!

Gr tim

Troutbuster

Tim,

Waar in NL zit je ergens??

Gr

Jan
"Petri Heil"