Welkom ov

Started by Vliegvissers.nl Team, April 28, 2019, 20:35:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo ov welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


ov

Ik dacht: laat ik me even voorstellen en dan zie ik tot mijn grote verbazing een "welkom ov" topic. Zo attent maak je het niet vaak mee.

"ov", in het analoge leven beter bekend als Onno Visser (probeer mijn naam eer aan te doen). Als kind (30 jaar geleden) zo nu en dan gevist in het mooie stukje van Friesland waar ik ben opgegroeid maar pas eigenlijk de smaak te pakken gekregen toen ik 30+ was. Na een keertje makreel vissen bedacht ik me dat het erg leuk moest zijn om vanaf de havenhoofden (ik woon niet al te ver van Scheveningen) eens te proberen vis te vangen. Een mooi beginners-setje zeehengels aangeschaft en de daad bij het woord gevoegd.

En zoals jullie maar al te goed weten, het gaat van kwaad tot erger. Dus als ik nu mijn overvolle tuin-schuurtje inloop staat er een woud aan hengels. Mijn favoriete vis-dagen zijn toch wel met de vaste stok en met hele lichte spinhengels. Met de vaste stok probeer ik met de worm om ruisvoorn, zeelt, brasem en dergelijke te verlokken..het liefst zit ik dan verscholen tussen een rietkraag te genieten van de natuur om me heen. Een mooie visdag is wat mij betreft niet verbonden met de hoeveelheid gevangen vis (of hoe groot die vis dan is..). Met het hele lichte spinhengeltje vind ik het mooi om langs de stads-grachten te zoeken naar mooie baarzen die zich te goed doen aan worm of heel kleine shadjes.

Vliegvissen was iets wat al heel lang een soort geheimzinnigheid en puurheid uitstraalde. Prachtig om te zien, en fascinerend om een vis de vlieg te zien pakken aan de oppervlakte van het stromende water.. Van mijn kindjes (3 en 4 jaar oud) kreeg ik voor mijn 40ste verjaardag enkelee weken geleden een vliegvis cursus, en na 4 erg leerzame en leuke zondag-ochtenden op een met madeliefjes begroeid grasveld naast het clubgebouw van de 's-gravenhaagse vliegvisser wist ik het zeker: dit is een visserij voor mij. Nog geen vis gezien, maar wat een prachtig gevoel om een enigzins nette worp te maken!

De heren van de s'-gravenhaagse wisten alles helder uit te leggen en voor te doen, en op de vierde ochtend dacht ik zo nu en dan lekker de slag te pakken te hebben. en zo nu en dan ook zeker niet :) ondertussen ook eens wezen kijken bij een club-avond en van een van de instructeurs nog extra feedback gekregen op het werpen en dubbel strippen, en toen het donker werd in het clubhuis mijn eerste 2 vliegen gebonden onder toeziend oog van ervaren en enthousiaste binders.

Komend weekend voor het eerst echt achter de vis aan, bij Bernisse. Zit me dus ondertussen te verlekkeren aan alle mogelijke combinaties van hengels,reels, lijnen en dergelijke. Heb ooit een hengel gekregen, een #7, maar deze is toch wel een paar aftma's zwaarder dan waar ik mezelf in het begin mee zie vissen. Zou graag een #3 of #4 samenstellen om achter de ruisvoorn aan te gaan. Grote kans dat ik daar dus binnenkort wat advies over zal vragen (had al even op aanraden van de instructeur bij AM fishing gekeken).

Heb de afgelopen weken al aardig wat informatie gevonden op het forum hier. Viel me op dat er geen actieve marktplaats is voor het verkopen van tweedehands goederen, of heb ik die gemist?

groet,
Onno

Gert

Welkom Onno, en bedankt voor het uitgebreide voorstelrondje. Dat zouden meer mensen moeten doen  ::goodjob::

Wat "Marktplaats" betreft: dat is er wel, maar wordt meen ik pas zichtbaar als je minimaal 3 postings hebt gedaan. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat we elkaar hier graag helpen, maar niet alleen maar aan koopjes  ;).

ov

nou, dan is dit alvast post nummer 2 :) zou mooi zijn als ik op de marktplaats een mooie starters-set kon vinden!

Herman

Welkom en veel plezier op t forum!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Welkom op dit forum.

Gerrit

Bone F

Welkom Onno
Je hebt zelf al de beste weg naar een vliegvishobby gevonden door meteen een vv-club aan te doen, dat scheelt een hoop adviezen op dit forum 😁
Werplessen zijn de basis want verkeerd aangeleerd leer je moeilijk af, hier spreekt een ervaringsdeskundige op dat gebied!😕
Veel plezier hier en met deze nieuw ingeslagen weg, je woont mooi centraal voor diverse mogelijkheden om de vv-hengel in te zetten, ik ben nogal verslingert aan het zoute water dus die #7 ga je zeker ook nog wel gebruiken, alles op z'n tijd.
Groet, Frans