vanavond

Started by Bert J., August 11, 2011, 00:17:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Vanavond ondanks het kloteweer toch nog even heerlijk wadend gevist. Ik had drie baarsjes, een alvertje en een kolblei.
Onvoorstelbaar wat je aan zo'n minuscuul red tagje #18 aan vissoorten vangt. Dat ze dat nimfje überhaubt
kunnen zien onder water....
Vorige week baars, blankvoorn, kleine winde en ruisvoorn, vanavond dus baars, kolblei en alver.
En nog een paar mooie vissen verspeeld, voelde goed aan.

                                                   zwart-witte zonker:






The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Toch leuk gevangen dan!

Ook een goeie voor de discussie Nymph knuppel hoenderhok. Want als je al zo goed vangt op een Red Tag nimfje...waarom zou je dan nog je hele doos vol met andere soorten nimfen maken?

Op die laatste foto...is dat ook een haak maat 18?  :o

Bert J.

Ja, dat is een leuke discussie.
Iedere vliegvisser weet dat het zo niet werkt, natuurlijk. Dagen genoeg dat je niks vangt of amper een aanbeet weet te krijgen.
Ik denk eerder dat de presentatie en de manier van binnenstrippen doorslaggevender is. Ik strip vrij vlot binnen. Dat is ook de reden dat ik een paar vissen verpeelde, denk ik. Maar wat ik aangaf is dat ik mij verbaas over het aantal verschillende vissoorten die in een red tag-nimfje wat eetbaars zien.

Ja, op de laatste foto is een maatje 18.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Vanavond in de regen nog even geweest. Veel kleine baarsjes en alvertjes gevangen.
Maar ook drie blankvoorns, waarvan één van 28 cm. Alles aan het mini-nimfje.







The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

hendri

beste voorn die onderste, mooi man. geen roofblei meer?

Bert J.

Geen roofblei zien jagen. Wel veel brasem gezien, maar die kijken niet om naar een nimfje.
Valt me wel op dat je met mooi weer veel meer vis ziet op het ondiepe.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Brasem op de nimf vangen wordt nog wel een mooie uitdaging! Nog eens goed kijken in Vis & Vlieg; daar geef je ook al wat mooie suggesties.

Bert J.

Quote from: Plantje on August 11, 2011, 23:11:50
Brasem op de nimf vangen wordt nog wel een mooie uitdaging! Nog eens goed kijken in Vis & Vlieg; daar geef je ook al wat mooie suggesties.

In het voorjaar is een compleet ander verhaal dan in de zomer. Ze schijnen zich nu totaal niet te interesseren voor je vlieg.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Ah bedankt voor de tip! Voordat ik het weet sta ik uren te pielen om brasem te vangen! ;)

Bert J.


Vanmiddag ben ik nog even geweest. Ik had twee roofbleitjes, vier kleine windes, een blankvoorntje en een baarsje.

.



The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Patrick(WF)

Mooie vissen Bert. Erg leuk om zo een paar uurtjes te kunnen vullen.
Groet Patrick

Rossie69

die alver lijkt bijna die je vangt op de riviertjes in belgie duitsland en luxemburg.
alleen hier is het dan de gestippelde alver.


maurice

weer mooie vissen bert.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bert J.

Zie jij stippels?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Inderk

Lekker bezig geweest Bert!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

Sorry Bert bedoel in Duitsland belgie en lux

even verkeerd geplaatst  :-[

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

ErickW

Lekker aan het vissen de laatste tijd Bert. Leuke vissen ook, ga morgen- of donderdagavond ook nog even op voornjacht of op de baarzen.

Bert J.

Vanavond was weer zo'n heerlijke avond om te vissen. De wind was nagenoeg weg.
Alleen maar klein spul gevangen. Baarsjes, roofbleitje, alver en vier kleine windes.
Opvallend veel lossers gehad.



The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift