Krab

Started by Bone F, October 28, 2017, 10:42:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Naar aanleiding van de krab creatie in het VNVblad ben ik ook maar ff gaan fröbelen ;D
[attachment id=1 msg=172291]

visser

Mooie creatie hoor

Floor

Ziet er goed uit! Met de haakpunt naar boven en een klein gewichtje onder kan je hem mooi dicht langs de stenen vissen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Bone F

Bedankt Floor is inderdaad een goed idee. Dit is een prototype en discussie model. Het lijfje is, voor degenen die het niet herkennen, palinghuid.

HappyFisherman

Lekker frobelen Frans!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Scaramouche

Ziet er goed uit!

Hoe gedraagt die palinghuid zich als het nat wordt? blijft er dan nog wel een schild-silhouet over?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Joost S.

Dat is voor Zeebaars denk ik he? Mooi hoor. Volgens mij beweegt dat levensecht in het water.

Rene V.

Zie het al voor me,verre worp,laten meevoeren met de stroming,af en toe een tikje en onder de kant langs de stenen rustig binnen vissen en boemmmm......je schrikt je de kolere ;D

Succes en groet Rene V.

Marco B

Een voormalige kennis van mij maakte body's voor zulk soort krabben door 2 stukjes foam om een haak te verlijmen die hij dan verzwaarde door er tussen in fumoklei te stoppen. Hij bond ze ondersteboven op een grote jighaak. Het zag er op zich prima uit. Zal binnenkort wel eens een fotootje posten. Vraag me wel af of dit nu zo'n goede vlieg is voor zeebaars. Bij mijn weten wordt er voornamelijk op geaasd in de tijd dat de krab gaat vervellen en dus zacht is. Dat zou dan weer betekenen dat het alleen in bepaalde tijden van het jaar goed zou werken maar misschien heb ik het mis.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Bone F

Dat drijfvermogen van foam wilde ik juist voorkomen beetje verzwaren kan zoiezo geen kwaad denk ik, als ik 'm inzet meld ik mij wel met de resultaten.