Waar is mijn topic ?

Started by Mike, October 23, 2018, 22:01:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mike

Waar is mijn topic ?

Zojuist ben ik ongeveer 1,5 uur bezig geweest een topic te maken over mijn komende visvakantie.
Ik ben er lang me bezig geweest omdat ik veel foto's en linkjes erin heb geplaatst en ook behoorlijk wat tekst erbij.

Nou ben ik al niet handig met computers en ik raakte telkens de draad kwijt met welke foto's er nu wel en niet in zitten en waar enzo.
Na veel vloeken en schelden dacht ik eindelijk klaar te zijn en ongeveer 2 uur geleden heb ik op "posten" gedrukt maar er is nog steeds niks te zien.
Ik weet dat het soms wat langer kan duren door foto's maar 2 uur lijkt me wat overdreven.

Hij staat nog wel in mn blader geschiedenis van mn telefoon dus ik kan zelf de topic gewoon nog lezen maar elke keer als ik nog maal op "posten" druk, staat er, " An error has Occurred"  You already submitted this post! You might have accidetally double clicked or tried to refresh the page"

Nou wilde ik de hele tekst met linkjes enzo voor de zekerheid even ergens in een mailconcept knippen en plakken zodat ik m sowieso niet kwijt raak maar daar staat dan alleen een linkje van vliegvissers.nl.
Zo gloeiend irritant is dat!

Oh en er staat ook als iik nogmaals op posten druk "The following error or errors occurred while posting this message"  No subject was filled in.
Maar ik kan duidelijk eronder zien dat er wel degelijk een subject is ingevuld.

Kan het forum beheer of iemand anders mij helpen ?
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

Hi Mike,

Dat is echt bagger!

Heb je eventueel ook nog de optie "save as draft"? Waar wil je hem posten?

Als het even kan probeer dan die "Save as draft" optie even. Met een beetje geluk is het topic dan te redden

Mike

#2
Ik heb de optie "save as draft" nog nooit gebruikt.
Ik heb geen idee wat een "draft" is.

Ik heb er daarnet uit paniek wel een paar x op gedrukt maar ik kreeg telkens een foutmelding.
Inmiddels is hij ook uit de bladergeschiedenis van mn telefoon verdwenen maar ik had wel wat screenshotjes gemaakt.
Het is alleen wel tering veel werk om weer alles uit te typen en al die linkjes en foto's erin te plaatsen.
Zeker omdat ik niet weet wat er mis is en de kans bestaat dat het weer gebeurd.

Kan het zijn dat mijn topic nog ergens in cyberspace hangt, of is die kans inmiddels ook wel verkeken ?

Wat mij ook opviel is er bij alle foto linkjes  " invalid Attachment " stond.

Er zaten iets meer dan 10 foto's bij, een linkje naar Vimeo, linkje naar instagram en een paar youtube linkjes.

Kan en van deze elementen ervoor zorgen dat het vast loopt ?
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

Klote. Ik vrees dat je topic weg is.

In dit soort gevallen kan het handig zijn hem te posten en dan een paar keer aan te passen in plaats van alles in te voeren en dan te posten. Die YouTube links en dergelijke horen gewoon te werken.

Ik vind het heel vervelend, maar ik vrees het ergste :(

Mike

Hm, mooi kut is dat!
bedankt voor je snelle reactie in elk geval.

Ik trek een fles wijn open, ga er ff voor zitten en probeer het nog eens.
Als je zo in de verte iemand hard hoort schelden ben ik dat waarschijnlijk.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

En met save as draft kun je dus een voorlopige versie opslaan.
Maar terwijl ik dit type zie ik ook staan: last saved on Today at 22.58.24

Plantje

Ook nieuwe topics worden  automatisch opgeslagen. Maar waar dat dan blijft....?

Heb je er veel haast mee? Anders vraag ik dat even ergens na. Geen idee wanneer ik reactie krijg daar.

Mike

Oh nee, geen haast en doe geen moeite.
Ik probeer nog een keer mn topicje te posten en als t niet werkt dan post ik nog wel een bericht.

Thx!
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Ik herken het wel een beetje Mike, is inderdaad k@t.
Als ik een wat langer verhaal wil plaatsen maak ik het tegenwoordig eerst in Word (maar kan ook in een ander tekstbestand, zelfs in een mailtje aan jezelf bijvoorbeeld), dan heb ik dat in ieder geval achter de hand voor het geval dat het mis gaat op de site. Vervolgens gewoon de tekst kopiƫren en plakken in het topic.
En foto's: de laatste keer heb ik dat volgens mij gedaan zoals Plantje schrijft: elke keer 1 of 2 foto's erbij zetten in de "Modify" mode, en dan elke keer saven.


Gert

En als je nog wel schermprintjes hebt maar je hebt geen zin om het nog een keer te typen: met een tekstherkenningsprogrammaatje kom je een heel eind.
Mail ze anders maar even naar mij toe, op het werk hebben we aardig wat mogelijkheden.

Mike

Bedankt Gert,

Ik heb inmiddels een schim gepost van wat ik eigenlijk van plan was en het ziet er niet uit.
Erg gebruiks onvriendelijk allemaal als je t mij vraagt.

Ik zal een andere manier moeten gaan bedenken als ik mijn topic straks wil gaan aanvullen met visfoto's en filmpjes enzo want dit kostte me gewoon een uur of 8 en het is een rommelige teringzooi met allemaal scheve foto's en troep.
Wat een gedoe zeg  :-\
Nou ben ik ook wel een digibeet maar hier werken een aantal dingen gewoon niet of in elk geval heel slecht en omslachtig.

Maar bedankt voor t aanbod in elk geval.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

Gisteren nog antwoord gehad op mijn vraag waar die automatisch opgeslagen antwoorden blijven...

Als je een topic aan het tikken bent zie je dat ie regelmatig opgeslagen wordt. En die tussentijds opgeslagen versie kun je terug halen door te gaan naar "Profile" (in de balk bovenin) en dan op "Show posts" klikken en dan op "Drafts". Vreemd genoeg zie ik die drafts voor mezelf wel, maar voor andere gebruikers niet.

Dit is maar weer eens een reminder dat ik werk moet maken van het ondersteunen van het plaatsen van blog posts en het forum enkel voor discussie doeleinden moet inzetten. Maar ja.... tijd....

Herman

Heb in het verleden hetzelfde meegemaakt...
Ik gebruik als digibeet de volgende opties:
1. Topic aanmaken met een paar regels, daarna aanpassen (per keer een paar regels en of foto's).
2. Hele inhoud van het topic in Word (of zo) maken. Als alles klaar is, een topic aanmaken en de tekst inplakken.

Meestal gaat het goed met deze manier van werken.
Optimaal? Dat niet, maar het werkt wel 8)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Mike

Bedankt voor de tips.

Het gaat bij mij echt alleen mis bij de foto's.
De een plaatst ie wel en bij de ander loopt ie ineens vast.

Ik heb het gister nog een paar x geprobeerd en het gebeurde zelfs dat een foto bij een test gewoon geplaatst werd en in een tooic liep dezelfde foto ineens vast.

Daarnaast was het ook bloed irritant dat het forum een tussentijds geplaatste topic, die ik daarna aanvulde met meer tekst en foto's ineens niet meer wilde plaatsen omdat ie dan dacht dat t een dubbele post werd.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

jo flyfishing

Kan het eventueel te maken hebben met de grootte van de bestanden?
Soms is er een limiet in grootte of soms zelfs ook in de tijd van het uploaden van de bestanden naar de server (timeouts).
(komen uploaded bestanden trouwens niet in de Gallery? Dan zou je ze daar ook moeten vinden.)

Misschien kan het verkleinen van de fotos al een oplossing zijn?
Kijk dan even naar bvb http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Plantje

Ik meen dat ik die grootte restrictie eraf gehaald heb voor foto's. Als het te gortig wordt heb ik een overzicht van wat de grootste foto's zijn en kan ik de betreffende persoon/personen aanspreken.