Nieuw Zeeland

Started by Bone F, October 13, 2011, 20:17:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Iemand al ervaring met NZ. Ik heb al ff gezocht maar de Engelstalige sites komen bijna allemaal met visgidsen.

gr. Frans

flyandspin

Genoeg, ben er een paar keer geweest. Waar ga je naar toe (noorder of zuider eiland, beide?) en hoelang ga je en wanneer?

Kom gerust langs, meestal ben ik 's middags wel op de zaak.

Groet
Albert

Bone F

Hi Albert
Nou we pakken meteen goed uit (en in) want we gaan van 8/01/12 t/m 8/3/12. We beginnen met camperen op het Noorder Eiland v.a. Auckland naar beneden en dan een rondje Zuider Eiland met als eindpunt Christchurch. Daarna gaan we nog een week naar Matamata waar een nichtje woont. Misschien kun je vast wat (succesvolle) vliegjes doorgeven want ik kom voorlopig niet verder dan Adams en Hare's Ear en Pheasant Tails. Bedankt voor je aanbod, waar kan ik je vinden?

groet

Frans


Bone F

Gaat deze zaterdag niet lukken, kom er nog wel ff op terug. Vliegkeuze tips??

flyandspin

Lekker man, zou zelf ook zo weer terug willen  ;)

Waar ik zelf goed op gevangen heb zijn kleine nimfen achter een dropper. Kleine hare's ear, flashbacks en mijn 2 favorieten, lijf/staartje van groene pheasanttail, rode copper ribbing, thorax van pauwefiber of dubbing en een zwarte bead en een supersnelle vlieg om te bouwen, haak TMC2487 oid, lijfje vinyl ribbing, thorax pauwefiber of dubbing, evt met een bead.
Droge vlieg, alles wat een meivlieg imiteert  ;D
Zoals je inmiddels wel begrepen zult hebben ben ik (mede) eigenaar van Fly & Spin in Zwolle. Ik heb op de zaak het e.e.a. aan mappen etc. liggen tav stekken in NZ maar ik heb ook nog wel andere tips voor je.

Mvg

Albert

peter

klinkt wel heel aantrekkelijk
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

dit kwam ik tegen in een traveler boekje,wat we gemaakt hebben op het werk

http://www.troutcentre.org.nz


Hans-oet-remunj

Wat voor info zoek je ?   

Ben zelf 2x op zuid eiland geweest...  Ga er maar vanuit dat het veel loopwerk wordt ... glashelder water... selective professor spooky trout.... prachtig maar niet eenvoudig (tenzij ze los zijn).  Met name op rivier is behoorlijk je best doen, in de meertjes gaat het vaak wat makkelijker.

Wellicht dat je deze al gezien hebt...

http://www.nzfishing.com/AboutFishingInNZ/NZFishingWaters.htm

Staat toch best veel info op.....

vb een 'hot' tip anno 1996.... 

http://www.nzfishing.com/FishingWaters/West%20Coast/WCFishingWaters/WCRough.htm

Je moest hier toen al heeeeel ver lopen.... begin maar alvast te trainen want ze zullen 15 jaar later nog veel verder in de bovenloop zitten denk ik... enne.. als het regent, maak dan dat je weg komt....  ::) Maar er zit wel trophey trout... helaas zij de echt grote jongens hier toen van de haak gevallen... (en dan weer een uur moederziel alleen door het oerwoud naar de tent lopen in het donker...)

Ojaahhh.. doe de groeten aan die miljoenen vriendjes die ik er had.... de sandflies... :o -> Dimp helpt