visdoelen voor 2014

Started by merijn1982, January 14, 2014, 14:51:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Doelen qua vissoorten en afmetingen heb ik niet echt, plannen wel.
Zo hebben we al weer geboekt voor Gerlos, Oostenrijk, 7-14 juni.

En inderdaad: minstens net zo veel lol en plezier in het vissen hebben als voorgaande jaren.

Wader

Doel bereikt: ik heb weer genoten van elke minuut met de vliegenhengel in en langs het water!
Mooiste moment: op een zomerse dag een argeloze 25cm.+ ruiser haken in 30-40cm. water, op ca. 15 mtr. afstand, die vervolgens tot 3x toe volledig uit het water springt ....  :)

hendri

nou merijn, mijn doel is totaal mislukt! bedankt he. hahaha

maurice

Ha ha Hendri, Marc was Merijn al voor.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

lol mn eerste snoek of had ik die nu al gevangen  :o

Troutbuster

Visdoelen voor 2015!!!

Einde 2014 alweer in zicht, goh wat gaat het snel!!

Voor 2015 alweer een behoorlijk druk bezette planning!!

NK wedstrijden in april, september, oktober en wellicht finale in november.

Hemelvaartweekend met een maf zooitje gelijkgestemden naar de Kyll bij Kyllburg. (Bronco Billy, Christof, Hansie, en Edwin)

Augustus naar Gräfendhron, forellen treiteren op de wonderschone Dhron (Christof, Hansie en Raymond)

Tussendoor dagtripjes naar de Ardennen dit jaar, en zoals het er nu naar uitziet gaan we de Vesdre onveilig maken!!

Natuurlijk tal van overige dagtripjes in de buurt of ff iets verder weg

Wordt weer een mooi vliegvisjaar!! ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


merijn1982

Haha hendri :P maar niet  mijn schuld he. Was marc! Haha..

mooie doelen voor volgend jaar troutbuster! Klinkt goed ::goodjob::
Tight lines!!

hendri

oja is ook zo merijn! die kleine belg was het ja! grrrr hahaha ;) ;)

FSCHAMP

@Merijn : mijn moto is : de slechtste visdag is zelfs beter dan de beste werkdag maw ik kan best genieten van een dag vissen zelfs zonder een vis te vangen, maar zoals altijd doe ik er wel alles voor om dit te voorkomen en daar zit mijn plezier in.

@Troutbuster : dit zijn mooie doelen voor volgend jaar Jan.  Enkele jaren terug ben ik lid geweest op de Vesder, maar deze rivier kon me niet echt bekoren.  Wel mooie vis (beekforel van 60+), maar de omstandigheden waarin je vist waren toen alles behalve schitterend (veel zwerfvuil in en rond het water en niet eenvoudig om de stekken te vinden vanwege de vele regeltjes, verder kan je enkel stroomopwaarts waden vanwege het slib dat opdwarelt stroomafwaarts vanwaar je stapt), waarschijnlijk zorgen deze zaker er wel voor dat de mooie vissen niet meegenomen worden voor consumptie.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Dat zijn wijze woorden gino. En je hebt helemaal gelijk! Maar doelen stellen heeft ook wel wat. Geeft je iets om voor te gaan en geeft je voldoening als je het bereikt. Ook denk ik dat je als je doelen stelt je beter word in hetgeen je doet
Tight lines!!

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

Onderstaande zou ik leuk vinden, maar het zijn voor mij niet echt doelen. Als ik maar lekker kan vissen in een mooie omgeving, zonder irritante broodvissers.

- Vlagzalm van boven de 50 cm
- Arctic char van boven de 50 cm
- Een Fario (bruine forel) van boven de 60 cm
- Een Regenboog van boven de 75 cm

Roofblei is van mijn lijst, deze heb ik enkele weken geleden gevangen in de waal.

merijn1982

Interessante lijst twan! Iig lekker dat je de roofblei alvast hebt ::goodjob::
Tight lines!!

Twan

Quote from: merijn1982 on December 08, 2014, 22:04:02
Interessante lijst twan! Iig lekker dat je de roofblei alvast hebt ::goodjob::

Deze lijst is vooral toegespitst op een trip volgend jaar door noord zweden/Noorwegen. Gr Twan

Troutbuster

Quote from: FSCHAMP on December 08, 2014, 19:47:53
@Merijn : mijn moto is : de slechtste visdag is zelfs beter dan de beste werkdag maw ik kan best genieten van een dag vissen zelfs zonder een vis te vangen, maar zoals altijd doe ik er wel alles voor om dit te voorkomen en daar zit mijn plezier in.

@Troutbuster : dit zijn mooie doelen voor volgend jaar Jan.  Enkele jaren terug ben ik lid geweest op de Vesder, maar deze rivier kon me niet echt bekoren.  Wel mooie vis (beekforel van 60+), maar de omstandigheden waarin je vist waren toen alles behalve schitterend (veel zwerfvuil in en rond het water en niet eenvoudig om de stekken te vinden vanwege de vele regeltjes, verder kan je enkel stroomopwaarts waden vanwege het slib dat opdwarelt stroomafwaarts vanwaar je stapt), waarschijnlijk zorgen deze zaker er wel voor dat de mooie vissen niet meegenomen worden voor consumptie.

Beste Gino,

Is de gehele Vesdre zo als je omschrijft??
Ik zag totaal zo'n slordige 19 km viswater en ik maak me sterk dat er geen mooie natuurlijke stekken te vinden zijn!?
Ik weet wat je bedoelt, er is idd vervuiling echter de natuur is in positieve zin op haar retour heb ik me laten vertellen!
Het insectenleven schijnt erg goed te zijn en zo ook het formaat vis

Ik ga het gewoon een jaar aanzien en (zoals ik in een pm aan Bart schreef), met een Wallonië vergunning op zak, kan het zomaar Ambleve of toch Ourthe worden ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Vliegvissers.nl

Als ik aan vissen toekom zou het leuk zijn een paar visjes te vangen, verder heb ik niet echt 'doelen' op visgebied voor komend jaar

HappyFisherman

Als je nou eens gaat trouwen Bassie komen wij ook uiteraard allemaal. Mooi forumdagje, zien we elkaar ook nog eens weer  ::jumpers::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Vliegvissers.nl


Raymond

Quote from: Troutbuster on December 08, 2014, 23:56:07
Beste Gino,

Is de gehele Vesdre zo als je omschrijft??
Ik zag totaal zo'n slordige 19 km viswater en ik maak me sterk dat er geen mooie natuurlijke stekken te vinden zijn!?
Ik weet wat je bedoelt, er is idd vervuiling echter de natuur is in positieve zin op haar retour heb ik me laten vertellen!
Het insectenleven schijnt erg goed te zijn en zo ook het formaat vis

Ik ga het gewoon een jaar aanzien en (zoals ik in een pm aan Bart schreef), met een Wallonië vergunning op zak, kan het zomaar Ambleve of toch Ourthe worden ;) ;)

Gr

Jan

Ik kom regelmatig in die streek en er is toch echt wel heel wat moois te vinden in, op en aan die rivier hoor. Er zijn lelijke stukken maar ook hele stukken die wel meevallen of zelfs heel mooi zijn. En er zwemmen grote vissen, heel grote vissen. En inderdaad wat Jan al aangeeft, 19 km rivier is toch wel niet niks!!!

Zie ook dit artikel van Arjan... ;)
http://www.pro-flyshop.com/blog/2012/7/3/een-avond-in-de-backyard

Ik heb de Walloniëvergunning overigens al besteld, dus... :D
::wtf::

FSCHAMP

#44
Quote from: Troutbuster on December 08, 2014, 23:56:07
Beste Gino,

Is de gehele Vesdre zo als je omschrijft??
Ik zag totaal zo'n slordige 19 km viswater en ik maak me sterk dat er geen mooie natuurlijke stekken te vinden zijn!?
Ik weet wat je bedoelt, er is idd vervuiling echter de natuur is in positieve zin op haar retour heb ik me laten vertellen!
Het insectenleven schijnt erg goed te zijn en zo ook het formaat vis

Ik ga het gewoon een jaar aanzien en (zoals ik in een pm aan Bart schreef), met een Wallonië vergunning op zak, kan het zomaar Ambleve of toch Ourthe worden ;) ;)

Gr

Jan

Jan ik heb gewoon omschreven wat ik ervan vond een 3-tal jaren terug.  Inderdaad is het formaat forel er groot (60+ bruine forellen) en de reden is vanwege de vervuiling van het water (de vis wordt dus netjes terug gezet, wat niet evident is in Wallonië, immers hier geldt nog steeds het oogst virus). Het insektenleven is er inderdaad goed van bepaalde soorten en ook is er een groot bestand aan elritsen, grondels, bermpjes enz. vandaar ook de grote beekforellen.  Ik heb recent ook vernomen van enkele collega vliegvissers, dat de club een grote inspanning levert om het vuil op te ruimen en vermoedelijk zal het water wel jaar na jaar verbeteren, maar ik vrees dan ook dat op termijn de visstand dan ook zal achteruit gaan (oogsten).  Immers de reden dat ze nu een goed bestand hebben is dat vanwege de aanwezige vervuiling de vis wordt teruggezet. 
Deze rivier loopt door verschillende steden waar nog vele gootstenen in de rivier belanden met de nodige vervuiling tot gevolg.

Ik zou zeggen probeer het een jaar (vergunning kost zo'n 70 euro + 42 euro voor de staatsvergunning van het Waalse gewest om te mogen waden, met deze laatste vergunning kan je ook op openbare stukken vissen en mits een dagvergunning ook op een aantal privé parcours) zoals ik gedaan heb en vorm jezelf een oordeel.
Ik ben gewend om op Duitse rivieren te vissen en deze zijn toch wel van een ander klasse dan de Vesder.

Ik vis bv. op de Rur in Monshau, die slechts zo'n 20 km verder ligt voor mij maar een hemelsbreedt verschil is qua omgeving en zeker zogoed is.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>