iedereen gesponsord aan het vissen tegenwoordig?

Started by Menno_siemensma, October 03, 2016, 09:54:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

Een trend die ik steeds meer zie is dat veel mensen die vissen en bij mij op facebook zitten, gesponsord vissen denk ik.  Elk merk van elk deel van hun setup moet blijkbaar genoemd worden in elk bericht... Of heb ik het mis? Ik erger me er wel een beetje aan, wat interesseert mij nu waar je de vis aan gevangen hebt? dat is toch van ondergeschikt belang?  Als ik dat echt graag wil weten, dan vraag ik het degene wel welke hengel, of lijn of bindmateriaal er te zien is.
En dit zijn echt niet allemaal mensen die een link hebben met een shop, leven van vliegvissen of anderzijds monetair gebonden zijn aan leveranciers. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

maurice

#1
Ben het wel met je eens.


::agree::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Scaramouche

Tsja, zo ken ik er ook een paar. Als je op een gegeven moment lekker aan het vangen bent, aan een paar wedstrijden meedoet waar je goed scoort en actief bent op social media meteen aardige aantal volgers, dan komt er vanzelf wel een bedrijf voorbij met de vraag "Joh, zou je het niet leuk vinden om onze spullen gratis te 'testen'? (...en er dan vaak over schrijft, en erbij vertelt dat alle andere aasjes op dat moment het weer es niet deden)"

Er zit nou eenmaal een commerciele industrie achter, en er zijn nou eenmaal heel veel vissers gevoelig voor het idee "als ik nou maar aasje X met hengel B het water in kieper, dan komen die grote vissen er vanzelf aan hangen." (en als ik kijk naar het aantal jerkbaits dat ik nog heb liggen ben ik bang dat ik daar heel lang zelf ook gevoelig voor ben geweest  :-[ )

Dankzij social media worden 'gewone' vissers ook interessant, de dagen dat we in spanning uitkeken naar de nieuwe jaarcatalogus met daarin weer Henk Simonsz of Bertus Rozemijer met een bak van een vis in hun armen zijn wel een beetje voorbij. (Als je goed naar de vissen in die catalogussen kijkt, dan zie je wel eens twee keer dezelfde vis voorbij komen met een nieuw aasje in de bek. Heel bijzonder...  ::) :-\)

Aan de andere kant kunnen social media de onzinvangsten ook blootleggen; ik herinner me een filmpje van Dietmar Isaiasch die op een fonkelnieuw stukkie rubber een dikke snoekbaars aan het 'drillen' was, waarbij als je goed keek wel heel duidelijk was dat die arme vis allang morsdood was. Door de commentaren is de reputatie van Dietmar sindsdien tot onder het nulpunt gezakt.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wh82

M.. ik word vooral gesponsord door mijn vrouw..

Verder ben ik bang dat ik vooral onhandige dingen voor sponsors zeg  :-[
Onhandige opmerkingen zijn sowieso wel iets waar ik heel goed in ben. Zelfs het woord opmerkingen kun je weglaten :D

Als er dan toch iets moet worden getipt: Zowel voor nederlandse winkels die inkopen of voor mensen die webwinkelen is de EUR GBP koers zodanig veranderd dat het stom is om dat te negeren..



Menno_siemensma

#4
Je ziet het ook vaak op de filmpjes op youtube, de vis moet gemeten, gewogen, tig keer gefotografeerd worden en gefilmd terwijl de visser een heel verhaal houdt. Een van de meest idiote dingen wat ik afgelopen tijd heb gezien was een fransoos die meedeed aan de gunki challenge in Rotterdam, die had een flinke roofblei eraan en was minimaal 5 min aan het kloten om die vis in een minuscuul rond netje aan een touw te krijgen (gelukkig werd die vis afgekeurd doordat hij gevaarlijk bezig was bij de brug waar die viste) maar de vis zakte wel weg, hopelijk niet dood maar leek niet echt goed. De vroeger bekende rex hunt had ook een erg vaak voorkomend handje van vis terug te zetten en te roepen dat die helemaal goed was, terwijl je hem op de achtergrond ziet wegdrijven...

daarentegen zijn veel ook gewoon heel goed bezig, en ook de meerderheid wat dat betreft.

Goede tip Wh82, iets om te onthouden.  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

jan114

Het is heel herkenbaar wat jullie zeggen.Zo ken ik ze ook die snoeken vangen bij 30 graden en een watertemperatuur van 25 graden en die dan zeggen kijk de snoek eens wegzwemmen volgens mij gaat deze dood op de bodem.

merijn1982

Snap je wel. Maar het hoort er tegenwoordig ook een btje bij.. . Alleen hoe ver gaat het he? Dat is wel een dingetje
Tight lines!!

jo flyfishing

Het is dat zelfde economisch belang dat we zo graag aanhalen als de visstand moet beschermd worden voor de sportvisser...
Ach ja die ideale wereld....
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Menno_siemensma

Quote from: merijn1982 on October 03, 2016, 12:48:48
Snap je wel. Maar het hoort er tegenwoordig ook een btje bij.. . Alleen hoe ver gaat het he? Dat is wel een dingetje
mjah ze doen vaak alsof het niet anders kan dan met het spul waarmee ze vissen, lijn dit, haak zo, molen zus, hengel dat. Gaan we straks nog digitale reclame op de gevangen vissen projecteren ofzo?  :-X
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

merijn1982

Ja dat gaat erg ver. Begrijp je! Het gaat van verschaffen van info naar een overkill aan informatie die je niet interesseert.maar mensen willen ergens bij horen he?! Dat ix altijd zo geweest: bepaalde buurt, bepaalde sportclub, politieke partij... ga zo maar even door. En dat gebeurd ook met merken en winkeliers een btje.
Tight lines!!

Floor

Veel mensen hebben slechts een klein krukje nodig om zich verheven te voelen. Daarbij, een goede (lees dure) outfit maakt het kleine ego heel wat mans en ja, het voelt en vist toch beter, "dat mag ook wel voor dat geld".
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Menno_siemensma

Tja, ieder zijn ding, natuurlijk. Ik vind het ook geen probleem als je duur spul hebt, sommige zaken zijn ook technisch wat beter dan de goedkope varianten. Maar om bij elke vis de complete set te gaan melden vind ik wat veel, en gaat het mijns inziens niet om maar om het plezier dat je ervan hebt en de vangsten zelf uiteraard. Gelukkig hebben we dit forum waar dat mee valt :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

merijn1982

Haha dat is waar menno! Al schort het hier ook wel aan e.e.a. natuurlijk😀 ( qua gedrag bedoel ik dan he )
Tight lines!!

goswit


Sja Menno,    Je kunt ook denken ,ben ik nu dom en zij slim ,om betaald te krijgen om te vissen. ;D ;D ;D.

Ik erger mij ook aan alle reklame op   A- merk- kleding - petjes of wat dan ook . En daar betalen we ook nog voor .  ???  IK wil een waadpak vest ed maar wil geen wandelend reklameblok zijn.
Toen ik mijn nieuwe bestelbus ophaalde zag ik dat alle 4 de spatlappen en 4 deuren met naamstikkers van de leveracier was voorzien . Toen ik thuis kwam heb ik ze maar een rekening gestuurd van 150,00 fl . Een uur later kreeg ik een mail of ik maar langs wilde komen zouden ze alles verwijderen .

Pas geleden heeft iemand een stukje geschreven over een hengel lijn en molen , die heeft dus beslist aandelen bij de bekende firma.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

lambert63


Menno_siemensma

Quote from: goswit on October 03, 2016, 18:18:08
Sja Menno,    Je kunt ook denken ,ben ik nu dom en zij slim ,om betaald te krijgen om te vissen. ;D ;D ;D.

Ik erger mij ook aan alle reklame op   A- merk- kleding - petjes of wat dan ook . En daar betalen we ook nog voor .  ???  IK wil een waadpak vest ed maar wil geen wandelend reklameblok zijn.
Toen ik mijn nieuwe bestelbus ophaalde zag ik dat alle 4 de spatlappen en 4 deuren met naamstikkers van de leveracier was voorzien . Toen ik thuis kwam heb ik ze maar een rekening gestuurd van 150,00 fl . Een uur later kreeg ik een mail of ik maar langs wilde komen zouden ze alles verwijderen .

Pas geleden heeft iemand een stukje geschreven over een hengel lijn en molen , die heeft dus beslist aandelen bij de bekende firma.
De meesten worden niet echt gesponsord maar willen blijkbaar toch laten weten aan eenieder waar ze mee vissen. Op zich niets mis mee als het ook echt wat toevoegt, maar het namen droppen om het noemen ervan is wat overdreven in mijn optiek.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

weerwolf

Ik ben jaren aan het zoeken geweest naar materiaal wat "echt"  bij mijn handicap past en ben ik uitgekomen bij een merk, ja en dan praat ik ook graag over dat merk omdat mij dat als 1 van de weinigen overtuigd heeft............is dat reclame? voor mij niet, heb alles zelf moeten betalen.


Op onze binddag heeft ooit een sponsor gestaan die vliegvisvesten verkocht met zijn naam groot achterop het vliegvisvest........prima maar dan wil ik hem niet betalen want het is immers een reclame artikel, de beste man snapte niet waar ik het over had. vest was ook nog niet eens goedkoper dan andere vesten.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gerrit59

Wat in de 'grote' sporten (voetbal, wielrennen, tennis, formule 1) al jaren gemeengoed is, dringt langzamerhand ook steeds meer door in amateursporten en sporten zoals de onze.  En dat is de hele commercie en de daarbij behorende reclame die er achter zit. Kijk bijvoorbeeld maar naar de verschillende tvprogramma's van grote wedstrijden. Wat zie je het meest pontificaal in beeld? Juist, de namen van de grote sponsoren. Het sportieve element raakt steeds meer op de achtergrond.
Daar komt nog bij dat we als consument continu worden geprikkeld tot de aanschaf van steeds iets nieuws?. Om te blijven vangen moeten we toch blijven vernieuwen is vaak het credo?
Nu moet ik zeggen dat ik daar ook wel enigszins aan mee doe, maar soms vraag ik mij ook af: draven we wat dat betreft niet een beetje door?
Maar de commercie zal daar heel anders over denken.....

Gerrit