Piranha's in Belgische wateren ?

Started by A{b}r{a}xa{s}, May 08, 2013, 12:47:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Wel in een slotgracht in Mechelen, lees hier  ::)

Joost S.

Ik kan me herrinneren dat die ook wel eens in of rond Breda gevangen is. Ik kan geen bron vinden, dus hou een slag om de arm. Volgens mij heeft het wel in de krant gestaan destijds.

Moet je toch niet aan denken dat die hier succesvol kunnen leven en voortplanten.

Nootjez

Zal er nog maar pas hebben rondgezwommen, want als de watertemperatuur onder de 10°c daalt leggen ze het loodje...

HappyFisherman

Piranha, aalscholver... Grond voor pagina's lange discussies  8)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sietzedevisser

Hopelijk zit er maar een en kunnen ze zich  hier niet voortplanten. Als je ziet hoe die snakeheads in amerika zich verspreiden

Joost S.

#5
Je weet het nooit. Guppies kunnen hier ook overleven op sommige plaatsen. Komen ook uit zuid amerika he.

En de kreeften uit noord amerika zijn hier al een ware plaag. Schildpadden overleven het ook enkele jaren naar het schijnt, ook noord amerika geloof ik. Die hebben echter nog niet succesvol kunnen voort planten, althans, dat is nog niet geconstateerd.

En je hebt wel meer soorten die het hier goed doen. Meestal is dat nadelig voor inheemse soorten.

Als ik een voorspelling mag doen welke exoot hier in de toekomst nog flink wat schade gaat maken dan gok ik op de black bass.

Ik dacht dat je in frankrijk al putten hebt met die gasten. En vroeger of later zet iemand die natuurlijk over. En.... Die doen het hier goed....

Een fantastische roofvis, maar die vreet echt alles op. Ben benieuwd, hoop dat ik er volkomen naast zit.


Natuurlijke migratie zoals bv de roofblei, daar doe je toch niks aan, en dat gaat geleidelijk. Zo een black bass explosie kan voor problemen zorgen. Die horen hier niet thuis. Net als de piranha.

Wat denk je van de zonnebaars? Die echt voor grote problemen zorgt. Met name in de amfibie wereld. En de wolhandkrab....

Nee, je kan het beter niet hebben.

sietzedevisser

Op het roofvisforum is daar weleens een discussie overgeweest en volgens mij werd toen verteld dat het hier te koud is voor blacks maar dat weet ik niet zeker. In frankrijk kun je zeer goed op blacks vissen en gericht ook. Ze worden noordelijker ook al uitgezet.

Schildpad ving ik hier met regelmaat(volgens mij steeds dezelfde) aan natuurlijk aas.

Die piranha heeft wel geluk dat het voorlopig niet meer echt goed koud word. Ik hoop de mechelse pootjebaders er geen last van krijgen  ;D.

Ik weet niet wat blacks aan kunnen richten en of ze uberhaupt wat aan kunnen richten. Ik weet wel dat in amerika zowel snakehead als zilverkarper ernstige schade aanrichten en dan met name die laatste. Op mijn poster van de nederlandse zoetwatervissen staat ook de zilverkarper, gek dat die zich dan hier wel in toom houden.

catchem

Piranha zou ik best wel een keer willen vangen, maar ze hoeven van mij hier niet heel veel voor te komen, gelukkig kunnen ze niet overleven in koud water.
Van blackbass weet ik dat ze het nederlandse klimaat wel kunnen overleven, maar dat ze hier niet kunnen voortplanten, alleen in een extreem lange warme zomer zou het kunnen. Op zich jammer, een hele mooie sportvis, jammer dat er geen visvijvers in nl. zijn waar je op blackbass kan vissen.

sietzedevisser


Beertje

Dat black bass het hele water leeg vreten geloof ik niet.in div Italiaanse meren zitten ze ook,en daar zit heus ook nog wel andere vissen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bekeerling

Quote from: HappyFisherman on May 08, 2013, 16:19:05
Piranha, aalscholver... Grond voor pagina's lange discussies  8)

Piranha's die kwaalscholvers opvreten, graag!!  8) ;D

Joost S.


Beertje

Je moet ook niet raar kijken als je tegenwoordig een zonnebaars in Nederlandse wateren vangt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Joost S.

#13
Hier moet je op sommige plaatsen raar op kijken als je geen zonnebaars vangt. Is een ware plaag en zorgen voor veel problemen.

(Had al kleine notie gemaakt in vorige post mbt zonnebaars ;-) )


Edit

http://youtu.be/cu-oZHj7wXk

Kijk deze maar eens.

Gerrit72



Dat zijn flinke aantallen! Ik geloof best dat ze een plaag zijn.

Ik las dat er recentelijk een zalm is gevangen (91 cm) in Leek.
Zwommen die hier maar in net zulke aantallen als die zonnebaars :P
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.