Zalmdag in Utrecht....

Started by Sieger, January 14, 2012, 23:16:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vandaag weer aan het oefenen geweest met de Dubbel handige hengel... samen met 35 andere malloten een heerlijke dag gehad... Stuk staat op mijn blog....

Sieger's nieuwe blog: Zalmdag in Utrecht... http://tight-loops.nl/?p=1185

Hier ook ff de tekst... grote foto's (en nog een stel andere...) via de blog....


De eerste paar weken van dit nieuwe jaar had ik even een korte vispauze... Feestdagen, bijkomen, spullen opruimen en natuurlijk de nodige bezoekjes hebben dan even voorrang... Maar aan het eind van deze eerste maand (ja zo snel gaat het...) zijn er toch weer een aantal heel leuke dingen gepland.... Volgende week is het al weer tijd voor de Vliegvisser.nl binddag, waar we met meer dan 60 personen bij elkaar komen (daarover volgende week meer...) en vandaag een heel leuke activiteit in Utrecht... Een heuse Nederlandse Zalmdag!


35 zalm-fanaten aan de Haarrijnseplas...

Ik schrijf het een beetje cynisch, in Nederland is de vliegviswererld niet zo heel groot, laat staan dat er veel mensen met de vlieg op zalm gaan vissen.... Maar op een dag als vandaag komen er toch een 35 Zalm-fanaten bij elkaar om nieuwe kennis op te doen, oude kennis te delen en vooral ook om nieuwe kennissen te ontmoeten....


De koffie staat klaar en we worden rijkelijk voorzien van proviand...

In Utrecht verzamelden zich vandaag dus 35 liefhebbers van het vliegvissen op zalm. De lokatie was de winkel van Ton Temming (Traditional)... Bij binnenkomst worden we echt uitermate goed ontvangen door de mensen uit zijn team.... De koffie staat klaar, de mensen hebben oog en oor voor je en de omgeving nodigt uiteraard uit om eens lekker in de snoepwinkel te gaan snuffelen.... De stemming zat er al snel; in en de eerste gesprekken werden aangeknoopt.... De heerlijke versnaperingen waren zo te zien ook meer dan welkom... Waarschijnlijk toch vroeg van huis en weinig ontbijt gehad...


Ton Temming heet ons van harte welkom en opent de dag...

Hans Boomsluiter (de initiatiefnemer van de dag en oprichter van de eerste Nederlandse Zalmclub... Leaping Silver) had voor deze dag speciaal Jeroen Wohe uitgenodigd. Jeroen is een Nederlander die in Canada (British Columbia) zijn brood als visgids verdient en het water (maar zeker ook het vissen op zalm en steelhead) van haver tot gort kent.... Een geweldige gelegenheid dus om de Goeroes op dit gebied eens flink aan te tand te voelen....


Vol aandacht luisteren en vooral meedoen...

In de clubruimte van Temming werden techniek, het vissen op zalm, lijnen, hengels, reel en vliegen doorgenomen... Waar ligt de vis en hoe kom ik er.... Wel of niet de vlieg bewegen en moet je nou upstream of downstream menden.... Een buitenstaander zou het gaan duizelen, maar de informatie wordt door de groep prima begrepen en opgenomen en de tijd velg dan ook voorbij... Voor we het weten is het 12 uur... Tijd om even te lunchen en naar het water te gaan....

Haarijnseplassen

De dag werd vervolgt aan de Haarrijnse plassen... Alle theorie is natuurlijk meer dan welkom, maar als de vlieg niet komt waar de vis ligt heb je daar natuurlijk niet zo heel veel aan.... Tijd om weer eens te oefenen en vooral bijgespijkerd te worden door de mensen die (bijna) de hele dag niets anders doen...


Praatje...

Een half uurtje werptheorie door Jeroen Wohe en Menno van Dam en dan snel zelf aan de slag....


.... het plaatje...

Toch best wel indrukwekkend 35 van die lange hengel langs de kant van het water en allemaal ingespannen koppen om die lijn zo ver mogelijk weg te krijgen... Toch best wel weer even wennen na zo'n lange periode wat minder dubbel-handig bezig zijn.... maar heel langzaam krijg ik toch weer de slag te pakken.... met een aantal (soms heel kleine) tips en aanwijzingen schiet zelfs bij mij de lijn eruit... Toch wel een lekker gevoel...


... en vooral veel zelf aan de slag....!

De tijd vliegt echt idioot snel voorbij en voor ik het besef is het al weer tijd om naar huis te gaan... Met een bijzonder tevreden gevoel en voldaan rijd ik nog volop nagenietend naar huis... en neem me voor om er weer eens flink aan te trekken de komende tijd... Wil er in Ierland toch wel een beetje goed mee voor de dag komen dus.... aan de slag...


.... moe en voldaan staart Marco voor zich uit.... Toch een usefull dagje niet...
Hans, Jeroen en Ton (en natuurlijk alle andere aanwezigen..) ontzettend bedankt voor deze inspannende en inspirerende dag... Ik heb er weer zin in!


Sieger

harlin

Mooi verslag,
het is net of je in klein Zwitserland bent op een paar foto's. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Laag standpunt en een bult zand op de achtergrond doet veel...  ;)


Sieger

harlin

Ben op de hoogte van dat gebeuren, ....

Iets anders, was je op tijd om je auto knap te parkeren bij Ton?
35 man is niet niks als iedereen met de auto komt lijkt me.

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Ik was behoorlijk op tijd, maar er is ook best wel veel parkeerplek in de buurt... Denk dat iedereen op max. 5 minuten de auto kwijt kon...


Sieger

Hilco

wat is Utrecht mooi he !!

jammer dat ik er niet van wist ander had ik even kunnen kijken...........

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

En om te bewijzen dat Sieger ook echt lijflijk aanwezig was ook nog een paar Siegerplaatjes.

@Sieger...Ik weet niet of je ze zo van de site af kan halen anders mail ik ze nog wel apart.
Was overigens inderdaad een leuke dag. Weer wat bij geleerd en soms ook de bevestiging dat ik vorig jaar eigenlijk niet zoveel fout heb gedaan op mijn eerste zalmtrip. Jammer dat ik door schouderproblemen niet mee kon doen met het werpgebeuren  :'(. Volgende keer beter.



Links onze crazy reporter aan het werk







Sieger



Sieger

Hilco

Maar , is er zalm gevangen? ( proest  :P ;) ;D)

echte Haarijnse zalm ...........heerlijk  :-*

Sieger

Ja hoor ... Heerlijk op een stukkie toost met een toetje groen...  :P


Sieger

A{b}r{a}xa{s}


hendri

zo te lezen heb je weer een mooie dag gehad, en een prachtig weertje ook.

Hilco

en wat kleed dat neopreen prachtig af  8)

johannes

dat is leuk geweest

mooie plaatjes ook

Useless

Quote from: Hilco on January 16, 2012, 16:59:19
en wat kleed dat neopreen prachtig af  8)
Hij stond erbij als een jonge god met zijn mooie nieuwe hengel  ;)(sprak hij een klein beetje jaloers)

Sieger



Sieger