Binden we nog andere snoekstreamers dan de Ep?

Started by Gerrit72, October 17, 2012, 19:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72

 ::goodjob:: Die gaat snoek vangen! Best een grote lijkt me :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Maxxy

Thnx! is echt wel soort van verslavend dit, en dan niet alleen het grote werk.
Vandeweek voor het eerst met de vice gewerkt = ideaal!

Nog even 1,5week werken om alles voor de beurs klaar te hebben volgend weekend, en dan weer hard verder knuppen aan de voorraad  ;)

wouter veuger

vandaag even wezen vissen met wat vers geknupte streamers,waaronder een paar die ik voorzien had van een flylipp:

http://www.bayflyfishing.com/dancindiver.htm

even een plaatje als voorbeeld,ik heb geen fotos van mn eigen creaties,maar heb ze zelf ze zelf op bucktail/verenstreamers gezet,want dat vind ik toch mooier om te binden,en krijg er meer actie op als op synthetische fibers.

leuke dingetjes,geven echt een onvoorspelbare actie aan je streamer,natuurlijk kun je ook varieren in snelheid met binnenstrippen,maar dit zorgt er ook voor dat je streamer een zijwaartse actie krijgt,af en toe even stil laten hangen,en dan weer een paar snelle strips waardoor de streamer mooi van links naar rechts duikelt.
was erg lastig werpen vanochtend vanwege de harde wind,maar er was toch een mooi snoekje dat een lekker happie zag in de "lipstreamer".

ik had ook een streamer gemaakt met de lip naar boven gericht,en dit geeft ook een heel leuk effect,streamer laten afzinken,en vervolgens gaat ie bij elke strip zijwaarts en omhoog.


Gerrit72


Maxxi, al wat gevangen op je hanenveren streamers?

Wel 'snoekig'  weer vandaag  :)

Wouter, leuke dingen die lipjes voor op de streamer ;D

Lijkt me ook wel wat. Geeft ongetwijfeld een mooie actie onder water.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Maxxy

Nee, even dagje bijkomen van 3 dagen stampen @Carp Zwolle ;D

Wss Morgen even (mid)dagje op pad  ;)

wouter veuger

#80
zo,weer eens een paar plaatje posten,een tijdje geleden in een post van erik de noorman ging het over articulated shanks,dit zag er erg interessant uit vond ik.
aangezien ik veel aan spinnerbouw heb gedaan en nog plenty materiaal heb liggen,had ik van verenstaal al snel een paar alternatieve shanks gemaakt :P
op het verenstaal zet ik vervolgens het buisje van een wattenstaafje zodat je iets meer body hebt om de bucktail in te binden.
het achterste gedeelte ( de haak) zit met een splitring aan de voorkant waardoor een zeer beweeglijke actie ontstaat, en ik heb ook nog een flylipp gebruikt die voor een mooie zijwaartse actie zorgt.
verder heb ik een mooi alternatief gevonden voor bug bond en dergelijken om mooie kopjes te maken,mijn eigen fish-skulls zeg maar :D,eenvoudig te maken,en werkelijk onverwoestbaar voor de snoek.

nr1:



en een close up van de home made fish skull met flylipp. ;)

nr2:




de haak is dus nog voorzien van een ""baitfish" achtig patroontje.
in eerste instantie dacht ikzelf dat de haak iets te ver naar achter zou zitten,maar in de praktijk gaat dit niet op,tot nu toe 4 aanbeten gehad op dit model streamer,en allen gevangen en perfect gehaakt.
wat mijns insziens ook bevorderlijk is voor het haken van de snoek is dat de haak vrij beweegt,en niet verstopt zit in een dikke pluk haar en veren.
dit snoekje zag er zondag in ieder geval een fijn hapje in:


en ik had ook nog wat EP liggen,die ik voor snoekstreamers niet gebruik,maar ik heb er wel een paar leuke baarsstreamertjes van geknupt,deze zijn voor polderbaarsjes,ongeveer 4 cm lang.
moet nog even testen of ik deze weg kan zetten met mijn #3tje ???



deze zijn overigens gemaakt met witte EP en gekleurd met permanent markers.

Nigel

Wat een creaties wouter. Ik ben heel erg benieuwd hoe die epjes het gaan doen aan je drie hengel!

Mijn roze/groene streamer van afgelopen week heeft meer een dive actie waarna hij naar boven komt. Echter na flink wat verder prutsen durf ik met deze streamer wel voor de dag te komen:P


Gerrit72

Wouter en Nigel erg mooi hoor!

::goodjob::

Ben erg benieuwd hoe je die kopjes maakt!

Dat verlengen ziet er erg goed uit, ga ik ook maar eens mee
Aan de gang.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

mooie streamert ook nigel,groen en chartreuse zijn bij mij ook favo kleurtjes! daar ga je wel een paar pike s mee vangen!

@gerrit72: die kopjes maak ik met een produkt dat bedoeld is voor reparaties onder water,het is een 2-componentenstift,je snijdt er met je mes een stukje af,goed kneden met natte vingers zodat de 2 componenten door elkaar komen( het is een bepaalde epoxy soort)
dan kun je het om je draadkopje kneden en vorm geven,moet wel snel,want het is binnen een paar minuten werkelijk spijker en spijkerhard!

en als het goed droog is,kun je er met watervaste stift allerlei kleuren enzo op tekenen!
het is super snoekproof,die bijt het echt niet stuk,alleen na een paar vangsten zie je wat krassen op het kopje,maar kun je met je permanent marker zo weer bij kleuren.
ik ben er enthausiast over,werkt echt top.

ow ja ,al naar gelang je het kopje groter of kleiner maakt kun je ook nog de mate van zinken bepalen,met een grote zware kop duikt hij redelijk snel naar diepte!

Freek


maurice

ziet er goed uit Freek.

persoonlijk had ik een wat harder materiaal gekozen voor de kop van de streamer.
denk dan aan bucktail, denk dat dat meer verplaatsing geeft in het water dus meer aandacht vragen gaat
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72





Freek  ::goodjob::


Wouter, hoe heet dat spul? Klinkt (en lijkt) goed! Waar haal je dat?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

gerrit,ik heb het spul niet meer in de originele verpakking zitten ,en kom zo ff niet op de naam.
het is voor reparaties uit te voeren aan waterleidingen/boten en andere zaken in en onder water.

ik weet wel dat bison ook zo een product had/heeft,dat heet epoxy repair,maar is dacht ik wel duurder.

de mijne kost maar 5 euro per stift,en daar haal ik zomaar 75 kopjes uit.
ik koop het bij de locale doe het zelf,maar een beetje bouwmarkt heeft het vast ook!

Nigel

Zou mooi zijn als je de naam nog eens verklapt mocht het je te binnen schieten wouter. Dat spul wil ik ook wel is proberen  ;D