Cdc duns.

Started by wouter veuger, December 23, 2014, 20:43:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

Zojuist even achter de vice gezeten om een paar cdc duns te binden,afgelopen seizoen voor het eerst met cdc gebonden en gevist,en ben erg enthousiast over de vangkracht geraakt,maar zeker ook over het drijfvermogen.

Deze zijn op maatje 14:





Ik zie ook dat deze vliegen gebonden worden met een "gedeelde" vleugel,dus een plukje cdc aan weerszijden,heeft dit praktisch nut,of is dit puur om het insect beter na te bootsen?

Verder vind ik ze zelf aardig gelukt,maar hoor graag van de experts wat er nog anders of beter zou kunnen!

Koen

die bovenste is een goeie vanger idd :)

FSCHAMP

Koen,

wat gebruik je voor de body? Is dit dubbing?  Ik maak ze  nl. met een CDC body.  Je bindt de puntjes van een CDC veertje in, je draait ze op en je wikkelt ze als een draadje. Je krijgt dan een zeer goed drijvende body. Voor sneller stromend water wikkel ik ook nog een dun hackletje in, dat ik onderaan wegknip (laat slechts 2 mm over). Ze staan dan zeer mooi op het water.

Dit is een voorbeeltje van een Iron blue dun.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

5,68 kb is wel erg klein!   liefst met fotobucket plaatsen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

MarcelN

Het is ook kB dus valt mee ::)

FSCHAMP

#5
Hier is een andere foto, dit is wel eentje met mol body gemaakt. Ik kijk of ik nog een foto heb van met een CDC body.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

wouter veuger

Hoi Gino,ik weet niet hoe koen ze maakt,maar ik heb de body gemaakt met hends body quills,en alleen net achter de vleugel een heel klein beetje dubbing.

Ik zal het eens proberen met een body van cdc!,dank voor de tip

Koen

Quote from: FSCHAMP on December 24, 2014, 11:16:17
Koen,

wat gebruik je voor de body? Is dit dubbing?  Ik maak ze  nl. met een CDC body.  Je bindt de puntjes van een CDC veertje in, je draait ze op en je wikkelt ze als een draadje. Je krijgt dan een zeer goed drijvende body. Voor sneller stromend water wikkel ik ook nog een dun hackletje in, dat ik onderaan wegknip (laat slechts 2 mm over). Ze staan dan zeer mooi op het water.

Dit is een voorbeeltje van een Iron blue dun.

Ja dat doe ik ook wel es, of gewoon dat flyrite spul. haakje 14 en 16 meestal. wel belangrijk dat je staartje soepel is. Heb ze wel es van een kwast gemaakt, maar die vond ik toch te hard waardoor ze hem niet altijd lekker kunnen pakken. Meestal gebruik ik daar mallard voor.

FSCHAMP

Hier een foto van eentje met een CDC body en dit is mijn blue dunnetje op een haakje 20. Ik kan je verzekeren dat ze hier niet kunnen van afblijven als ze azen op blue duns.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.  Nu, soms moeten ze wat donkerder zijn en dan gebruik molledubbing, ook geweldige vliegjes (zie mijn Iron Blue dunnetje hierboven.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Raymond

Mooie vliegjes!  ::goodjob::

Maar is dit nou de F-Fly?
::wtf::

Troutbuster

Naaaaaa.....

check hier

the F- Fly

Weet je toch Ray!!??

Mooie vlieggies trouwens die CDC dunnetjes!! ::goodjob:: ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Oké bedankt Jan, ik heb het weer helder... ;)
::wtf::

wouter veuger

Ook een mooi vliegje die f-fly! ,eentje om eens te proberen...

FSCHAMP

Wouter, die zijn geen F-flies, dit zijn duns (althans de geplaatste foto's, niet de link van Jan natuurlijk).  Een F-fly heeft geen staart, een dun wel.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

Zo een vangt altijd vis.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ron

Mooie gemaakt Wouter

wouter veuger

Ja dat linkje van jan bedoelde ik inderdaad Gino.

Die duns van jouw hand zien er ook fraai uit!


Scaramouche

F-fly is een echte killer, en supermakkelijk te maken. Je hebt er wel een beetje goeie CDC voor nodig. In Oostenrijk zo'n ding voor iemand gebonden die er de volgende dag 7 grote forellen mee ving. Dat leverde mij dan weer een goed biertje op  :)

Ik heb ook een keer een bindlesje gehad van Piet Weeda. Die is echt een meester op het gebied van CDC vliegjes.

http://www.no-nonsenseflytying.com/piet%20weeda.htm
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Dat ziet er goed uit zeg van die Piet, ik zie dat hij hier in de buurt zit bij Bas en Sepp dus regio.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen held ben in het droge werk en nog steeds teer op de bergen vliegen van het forum destijds om Bassie aan een laptoppie te helpen en daar prima mee vang,
dat ik net als Drefter soms bestookt word met pm's, die ik niet eens lees, maakt het dan wel wrang.
Helaas ben ik niet zo'n type die zomaar overal bij aanschuift, ik moet gewoon een goede 'kruiwagen' hebben in de buurt, maar die zijn vaak net als ik en houden ook de boot af ;D
Dus...zoveel mogelijk how-to's hier plaatsen, kan ik ook oefenen, spullen zat.

Koen

Marcel, kom gewoon es een keer met Perry, John en mij mee naar de club, dan kunnen we je wel het een en het ander laten zien :)

MarcelN

Is dat die boerderij afslag Moordrecht? ::)

Koen


FSCHAMP

Interessante link Koen   ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>